گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ رونمایی کیهان از جدیدترین فیش‌های حقوقی

کیهان– این روزنامه در مطلبی باعنوان «رونمایی کیهان از جدیدترین فیش‌های حقوقی» نوشت: در حالی که برخی مدیران از فیش‌های حقوقی نجومی برخوردارند، تحقیقات کیهان حاکی است ده‌ها هزار تن از مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی نه تنها دریافتی ۹۰۰ هزار تومانی ندارند بلکه مبلغ دریافتی آنها کمی بیشتر از نصف آن چیزی است که به عنوان کف دریافتی اعلام شده است؛ یعنی رقمی به مراتب پایین تر از ۷۰۰ هزار تومان.

دنیای اقتصاد– این روزنامه در گزارشی با عنوان «شاه کلید رونق در بایگانی» آورد: بازار بدهی در کشورمان سهمی کمتر از ۶ درصد از بازار سرمایه دارد؛ در حالی که بررسی ها نشان می دهد متوسط این نسبت در ۱۵ کشور مورد مطالعه حدود ۶۰ درصد است. بنابراین رسمی شدن فعالیت بازار بدهی در کشورمان از پاییز سال گذشته حالت نمادین داشته و در زمینه توسعه این بازار، فعالیتی جدی انجام نشده است.

شرق– امیرخجسته رئیس کمیته تحقیق وتفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم، با اشاره به اینکه در سیستم های اقتصادی بنیاد شهید میلیاردها تومان بیت المال از جامعه ایثارگری حیف ومیل می شود، گفت: با توجه به موارد گفته شده به دفتر مقام معظم رهبری، پیشنهاد شده است هرچه سریع تر سیستم های اقتصادی از بنیاد شهید جدا شده و این سرمایه ها به فروش برسد تا بتوان به داد ایثارگران و رفع مشکلاتی بهداشت و درمانی آنها رسید.

همشهری-این روزنامه در مطلبی باعنوان « بیکاری ۴۰۰ هزار مهندس نتیجه رکود در بازار مسکن،» نوشت: علی طیب نیا وزیر اقتصاد می گوید ۵ میلیون ایرانی در انتظار ورود به بازار کار هستند و اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی هم از کمبود کار برای ۴۰۰ هزار مهندس به علت رکود سنگین در بازار مسکن خبر داده است. این در حالی است که گزارش اخیر مرکز آمار ایران از نرخ بیکاری ۱۱درصدی در سال گذشته حکایت داشت و از بیکار بودن دست کم ۲٫۷میلیون نفر پرده برداشته بود.

جوان – این روزنامه در این گزارش با عنوان «اصرار وزارت نفت بر حذف شفافیت سوختی» نوشت: افزایش مصرف سوخت در اواسط دهه ۸۰ باعث شد که زنگ خطر برای کشور به صدا درآید و بحرانی خاموش در حال شکل گرفتن باشد. پیش‌بینی می‌شد با مصرف آن روزهای کشور میزان مصرف به ۸۵ میلیون لیتر افزایش یابد که بیش از دو برابر از میزان تولید پالایشگاه‌های کشور بود. دولت اصلاحات علاقه خاصی به ساخت پالایشگاه نداشت و همه تمرکز خود را بر واردات بنزین گذاشته بود لذا مقرر شد با تسری طرح کنترل مصرف سوخت از زاهدان به همه کشور سدی در برابر مصرف بی‌رویه ایجاد شود».

آرمان – پرویز افشاری سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر از انجام هماهنگی های لازم برای تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس خبر داد و گفت: آمار معتادان کشور غیرواقعی است.

آرمان –این روزنامه در مطلبی با عنوان «پسرانی که تابع پدران نیستند» ، نوشت: فرزندانی که مانند پدران نیستند یا حداقل مانند آنها فکر نکرده و تصمیم نمی گیرند! این فرزندان همان دختران و پسران سیاستمداران اصولگرا هستند که مسیر متفاوتی را برگزیدند. نکته جالب تر اینکه گاهی فرزندان پدران اصولگرا به سمت گرایش اصلاح طلبانه می روند و آن را به عنوان مسیر عرصه سیاست ورزی خود در آینده انتخاب می کنند.

آرمان – سیدمصطفی تاجزاده گفت: روحانی آمریکا را در عرصه بین المللی منزوی کرده است.وی گفت: باید از شعار عبور از روحانی پرهیز کنیم .

کیهان – یک روزنامه اصلاح‌طلب جابه‌جایی مجید انصاری را به معنای تنزل درجه وی به خاطرانتقادهای چندوقت پیش دانست.آفتاب یزد با اشاره به تغییرات اخیردربرخی معاونت‌های ریاست جمهوری نوشت:برخی مخالفان حضور انصاری در پارلمان، او را متهم به کم‌کاری کرده و بر این باور بوده‌اند که انصاری به دلیل نزدیکی به خانواده امام(ره) در این سمت منصوب شده و خود روحانی نیز از عملکرد انصاری ناراضی بوده است .

آرمان – امین زاده معاونت حقوقی ریاست جمهوری ، ادعای کذب یک نماینده مبنی بر تقلید صدای روحانی با هدف لغو سفر الهام امین‌زاده ازسوی فریدون را کذب دانست و تاکید کرد: همه ماموریت ها به صورت مکتوب اعلام می شود.

اعتماد – حمید جلایی پور استاد دانشگاه در گفت وگو بااین روزنامه تاکید با اشاره به کودتای ترکیه تاکید کرد : هیچ اصلاح‌طلبی حامی کودتا نیست.

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی با عنوان « «تقریبا هیچ» ۶ ماهه شد! » نوشت: وقتی بامداد ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ سیف اعلام کرد از برجام تقریبا هیچ چیز عایدی بانک‌های ایرانی نشده هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد همین روند در ۳ ماه بعد نیز ادامه داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/610549کپی شد!
25