افزایش ۱۳۶ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان/ فضاهای ورزشی استان باید در اختیار عموم باشند

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز (۲۴ تیرماه)، ۵۲ طرح ورزشی در استان خوزستان با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، استاندار خوزستان، فرماندار، امام جمعه موقت اهواز و جمعی دیگر از مسئولین استانی در ورزشگاه تختی اهواز افتتاح شد.

 

افزایش ۱۳۶ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان

فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در آئین افتتاح این پروژه های ورزشی اظهار کرد: امروز ۵۲ پروژه ورزشی در سراسر استان افتتاح شدند که تعدادی از آنها مربوط به سال ۹۳ هستند.

وی افزود: با افتتاح این پروژه ها حدود ۱۱ هزار متر مربع به سرانه فضای ورزشی سرپوشیده و ۱۲۶ هزار متر مربع به سرانه فضاهای ورزشی روباز استان خوزستان که در مجموع ۱۳۶ هزار متر مربع است، اضافه شد.

فرامرز-کیانی-زاده

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان عنوان کرد: از امروز به بعد به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ هزار خوزستانی از این پروژه های ورزشی بهره مند خواهند شد.

کیانی زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبودهای مالی شدیدی که وجود داشته است، افتتاح این پروژه ها کار بی نظیری است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۴/۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها بدهکار هستیم و ۲ میلیارد تومان نیز برای تجهیز این پروژه ها نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: با نگاهی که استاندار محترم به حوزه ورزش دارند، قول می دهم تا پایان امسال بیش از ۳۰ پروژه ورزشی دیگر در مناسبت های مختلف افتتاح خواهیم کرد.

کیانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در ارزیابی عملکرد کلی در تمام بخش ها اداره کل ورزش و جوانان خوزستان رتبه دوم را در کشور با اختلاف اندک نسبت به استان اول، کسب کرده است.

 

لزوم حضور خیرین در عرصه ورزش

در ادامه این مراسم، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز با ابلاغ سلام و قدردانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: ورزش امروز یک ضرورت است و فقط یک تفریح نیست، بلکه هرچه در ورزش سرمایه گذاری نماییم، نیاز به سرمایه گذاری در بخش درمان نخواهد بود.

وی افزود: جدای از فواید جسمی، ما از نظر روحی نیاز به ورزش داریم، ورزش باعث کاهش افسردگی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود.

امام موقت اهواز اظهار کرد: وقتی فضایی برای ورزش کردن جوانی ایجاد می کنیم، تاثیر روحی و جسمی آن از نشستن پای سخنرانی و منبر بالاتر است.

آیت-الله-حسن-زاده

آیت الله حسن زاده در ادامه خاطرنشان کرد: مقوله ورزش چند جانبه است، لذا باید تمامی دستگاه ها و نهادها برای تامین نیازهای ورزش به میدان بیایند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خیرین در زمنیه مدرسه سازی، درمانگاه سازی و … اظهار کرد: باید پای خیرین را به عرصه ورزش باز کنیم، زیرا یکی از اعمال صالح امروز در جامعه ما ایجاد فضاهای ورزشی است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان نیاز به همدلی و صمیمیت برای خدمت به مردم داریم، اگر کسی به خاطر سلایق سیاسی برای خدمت به مردم کمک نکند، خیانت کرده است.

آیت الله حسن زاده عنوان کرد: فعالیت های آقای شریعتی استاندار خوزستان در این مدت نوید آینده خوبی برای استان می باشد.

وی باتشکر از رئیس فدراسیون فوتبال برای میزبانی فینال جام حذفی در خرمشهر اظهار کرد: این حرکت یک کار ارزشی است، البته باید ضعف های موجود را برطرف نمود تا تیم ها از این میزبانی استقبال کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان استان برای کسب رتبه دوم کشور عنوان کرد: امیدواریم در ارزیابی آینده این اداره کل رتبه نخست را کسب نماید.

 

فضاهای ورزشی استان باید در اختیار عموم باشند

همچنین در ادامه این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اظهار کرد: نکته ای جود دارد و آن این است که تمام ۵۲ پروژه ای که امروز افتتاح شدند، جدید نیستند و برخی از آنها نوسازی و بهسازی شده اند اما بالاخره برای آنها زحمت کشیده شده است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش فضاهای ورزشی افزود: باتوجه به اینکه مدت زیادی از سال در استان ما هوا گرم است و سالانه با مرگ و میر بالایی بر اثر شنا در رودخانه ها مواجه هستیم، گسترش فضاهای استخرها ضرورت دارد.

غلامرضا-شریعتی

استاندار خوزستان عنوان کرد: بسیاری از استخرهای استان، خصوصی و یا در اختیار سازمان ها است که از آنها کمتر استفاده می شود و باتوجه به تعداد کم استخرها عمومی در این زمینه بی عدالتی شده است.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه ورزش شنا در اسلام سفارش شده است، اظهار کرد: سرمایه ها و فضاهای موجود باید در اختیار عموم جوانان و مردم استان قرار گیرد.

وی گفت: باتوجه به شرایط امروز جامعه، توجه به ورزش از ضروریت هاست.

فرماندار-اهواز

مهدی-تاج

استاندار-خوستان

ورزش-و-جوانان

https://hoorkhabar.ir/609836کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.