عفاف و حجاب یکی از عوامل مهم ایجاد مصونیت در جامعه جهت مقابله با آسیبهای اجتماعی می باشد

سه شنبه ۲۲ تیرماه ۹۵ به مناسبت هفته عفاف و حجاب همایش «همراز یاس» از طرف مدیریت امور فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی و حوزه امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور مهندس فرج الله خبیر معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی-دانشجویی دانشگاه، دکتر حسین برزگر معاون غذا و دارو دانشگاه، سیده فرانک موسوی مشاور امور بانوان و خانواده استانداری، دکتر فرهاد حمزه لوئی مدیر امور فرهنگی، مهندس کاووس کریمی مدیر حراست، دکتر بیژن حسین پور مدیر امور دانشجوئی، صبیحه ضیاغم مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه، دکتر نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه و جمع کثیری از کارکنان واحدهای تابعه دانشگاه در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

دکتر خدادادی در این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان از درگاه خداوند متعال، بیان داشت: ترویج فضیلت های اخلاقی یکی از مهمترین وظایف جامعه اسلامی بوده که یکی از مهمترین این فضائل، ترویج عفاف در جامعه است که می تواند زمینه ساز پویایی و تکامل جامعه شود.

وی اضافه کرد: در کشور ما به عنوان یک جامعه اسلامی برنامه ریزی هایی صورت گرفته که بر مبنای آن بتوانیم جامعه ای سالم و پویا را در عرصه های اجتماعی داشته باشیم و در مقابل هجمه های فرهنگی که همیشه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تاکید داشته اند، ایستادگی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد:امروزه جامعه جوان کشور ما در معرض تهدیدهای فراوانی تحت عنوان “آسیب های اجتماعی” بوده که مهم ترین آنها طلاق و اعتیاد است.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی امروزه جوامع، پدیده نوظهور ” فضای مجازی” است که متاسفانه به صورت پدیده افسار گسیخته ای جامعه و جوانان را تهدید می کند. هر چند که می توان از فضای مجازی به عنوان یک فرصت ارتباطی عالی نام  برد، ولی عدم برنامه ریزی مناسب در استفاده از این فضا، می تواند به عنوان یک تهدید جدی تلقی شده و باعث افزایش آسیب های اجتماعی مانند طلاق شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه اظهار داشت: مسئولین وظیفه دارند به دنبال عوامل و اصالت هایی باشند که با ایجاد مصونیت در جامعه، توان مقابله با آسیب های اجتماعی را داشته باشند. حجاب و عفاف می تواند یکی از این عوامل باشد که اگر در جامعه به صورت اساسی نهادینه گردد، می تواند عامل بازدارنده ای در مقابل آسیب های اجتماعی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: ان شاء الله با برنامه ریزی های مناسب و حفظ اصالت های دینی و اسلامی، خواهیم توانست زمینه مصونیت لازم جهت مقابله با آسیب های اجتماعی و فضای مجازی را ایجاد کنیم.

این مقام مسئول گفت: امروزه یکی از بحث های مهم مطرح شده در جوامع، بحث مدیریت افکار عمومی می باشد که متاسفانه تحت تاثیر فضای مجازی انجام می شود و اگر ما در کشور توانایی لازم جهت برنامه ریزی مناسب در این زمینه را نداشته باشیم، قطعا نمی توانیم کشور خود را مدیریت کرده و افکار افراد جامعه و در نهایت جامعه از بیرون هدایت خواهد شد.

خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تضادهای موجود در جامعه، حفظ اصالت اسلامی و تقویت برنامه های فرهنگی در راستای مقابله با این هجمه ها می تواند زمینه ساز مصونیت سازی و نه محرومیت سازی شود، چنانچه این برنامه ها با نگاه آکادمیک و علمی به خصوص در جامعه دانشگاهی که نیاز به دلایل محکم برای پذیرش دارند، تنظیم شود، قطعا می تواند دلایل و برهان های محکم و قوی جهت مقابله با مدیریت افکار عمومی، مقابله با آسیب های اجتماعی و مقابله با نفوذ بیگانگان در کشور شود.

https://hoorkhabar.ir/609604کپی شد!
45
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.