ایجاد زاویه نرم برخی مدیران با استاندار جدید/ این مدیران ساده ترین راه را انتخاب می کنند/ هیچ سازمانی حق اخراج کارگران بومی را ندارد

به گزارش هورنیوز: در خبرهای چند روز گذشته داشتیم که مدیرکل میراث استان خوزستان به ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های مختلف استان اعلام شده که از به کارگیری مجدد بیش از ۸۰ نیروی کار خودداری شود بدین ترتیب از ۱۸ روز دیگر یعنی در آستانه دومین ماه تابستان ۸۰ نیروی انسانی مشغول به کار در ادارات مختلف میراث فرهنگی از کار بیکار می‌شوند، و چندین مدل … که بسیارند.

باتوجه به اینکه مخصوصاً در استان خوزستان برخی مدیران تنها راه خروج از بحران را اخراج کارکنان خود می بیند آن هم از نوع بومی! زیرا که معمولاً غیر بومی ها سفارش شده اند و باید این مدیران در پیشگاه آن سفارش کنندگان جواب پس دهند، یک نفر پیدا شد و چهار کلام حرف حساب زد! علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس عنوان کرد: وقتی شرایط زندگی خود را با میانگین “حقوق ۴ تا ۵ میلیون تومان که همسرم هم شاغل است و از خانه‌ سازمانی نیز استفاده می‌کنیم را بررسی می‌کنم” می‌بینم هنوز از شرایط موجود رضایت کافی وجود نداشته و نمی‌توانیم به‌ راحتی از عهده مخارج زندگی برآییم. حالا در نظر بگیرید یک کارگر با حقوق زیر یک‌ میلیون تومان که می‌خواهد کرایه‌خانه هم بدهد، به‌خصوص در این مناطق که به دلیل عشایری بودن، رفت‌وآمدهای قومی باعث افزایش هزینه‌های زندگی آن‌ها نیز می‌شود، چگونه می‌تواند زندگی کند؟ حالا به این مسئله، معضل اخراج را هم اضافه کنید، حتماً فاجعه به بار می‌آید.

این نماینده مجلس افزود: مسبب شرایط به وجود آمده، عملکرد ضعیف برخی از ما مسئولان است که در این مدت نتوانسته‌ایم شرایطی را برای مردم فراهم کنیم که حداقل نیازهای آن‌ها برآورده وِ رضایت‌مندی آنان را به دنبال داشته باشد، پس به‌صراحت می‌گویم که دندمان نرم، باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که از مشکلات قشر کارگر کاسته شود نه اینکه به خاطر سوء مدیریت ما، دیگران درمانده و تحت فشار شرایط سختِ زندگی باشند.

وی همچنین گفت: به تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها اعلام می‌کنم تحت هیچ شرایطی حق اخراج نیروهای بومی را ندارند.(ایلنا)

حال که بلاخره پس از سالها نماینده ای آمد و یک چنین حساب سرانگشتی ساده را انجام داد و خدا رفتگانش را هم بیامرزد، از برخی مدیران خواستاریم که اگر حرمت مردم را نگه نمی دارند، حداقل به احترام ورود استاندار جدید کمتر اخراج نمایند که این خود نشان دهنده زاوبه نرم یک مدیر با وی است و جای سوال دارد چرا برخی مدیران مثل مدیرکل میراث تا قبل از ورود استاندار کنونی یک چنین اقداماتی را انجام نمی داد؟!

در پایان ضمن یادآوری “فیش های حقوقی نجومی” از مسئولین خواستاریم که گاهی اوقات به جای عقب ماندگی چند ماه حقوق و اخراج کارکنانتان یکبار در طول تاریخ این استان بیائید از حقوق خود و دیگر مدیرانتان کم کنید یا عقب بیاندازید تا شاید تعداد بسیاری از خانواده های این قشر ضعیف بی نان نمانند…

https://hoorkhabar.ir/608504کپی شد!
44