اتش سوزی خانه ای در اهواز به علت اتصالی برق

هورنیوز – مقصود حق شناس اظهار کرد: ساعت ۲۲ و ۳۳ دقیقه شب گذشته ساکنان منطقه کیانپارس با تماس به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر وقوع حریق یکی از منازل را گزارش دادند.

وی افزود: تیم آتش نشانان مجهز به پنج خودروی اطفای حریق پس از پنج دقیقه در محل حادثه حاضر و سریع و همزمان با اجرای عملیات اطفای حریق با استفاده از دستگاه های مکنده، دود ناشی از حریق را به منظور انجام عملیات به خارج از منزل هدایت و با اجرای مسیر ایمن و نجات ساکنان را از منزل خارج کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: در این حریق آتش نشانان پس از قطع برق و گاز از منبع اصلی با ورود به کانون حریق، موفق به خاموش کردن آتش شده و از سرایت آن به منازل همجوار جلوگیری کردند.

حق شناس در ارتباط با علت حادثه گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی اتصالی برق کولر دوتیکه تشخیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به شخصی آسیبی وارد نشد، گفت: هرچند آسیب جانی به اهالی این منزل وارد نشد ولی باز هم به منظور پیشگیری از خسارت های مالی ناشی از آتش سوزی لوازم خانگی به همشهریان توصیه می شود تا در زمان خروج از منزل تمام وسایل برقی را خاموش و از برق خارج کرده و همچنین شیر اصلی گاز را ببندند که شاهد بروز چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز توصیه کرد: استفاده از تجهیزات و وسایل برقی استاندارد از قبیل سیم و فیوز می تواند عامل مهمی در کاهش بروز حوادث برق باشند.

حق شناس گفت: شهروندان هیچ وقت نباید از سیم سیار برای استفاده از وسایل برقی پرمصرف همچون اتو استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/608216کپی شد!
84