علت خریدهای دفاعی فولاد خوزستان ؟

هورنیوز – اغلب بازیکنان جدید تیم فولاد خوزستان که در روزهای ابتدایی دوره نقل‌وانتقالات تابستانی به این تیم پیوسته‌اند، بازیکنان دارای قابلیت بازی در بخش دفاعی هستند تا این سئوال پیش بیاید که چرا فولادی‌ها ابتدا سراغ جذب بازیکن در پست‌های دفاعی رفته‌اند؟

جدول رده‌بندی فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران نشان می‌دهد که تیم فولاد خوزستان پس از استقلال اهواز که به لیگ یک سقوط کرده، بالاترین تعداد گل خورده را با دریافت ۳۷ گل داشته و بیشترین ضربه را از اشتباهات مردان بخش دفاعی و دروازه‌بانی دریافت کرده است.

در واقع اگر تیم سقوط کرده استقلال اهواز و پرویز کریمی دروازه‌بان سابق این تیم که با پذیرش ۲۶ گل در ۱۳ مسابقه بدترین آمار بین همه دروازه‌بان‌های لیگ پانزدهم داشته است را نادیده بگیریم، خط دفاعی و دروازه‌بان‌های فولاد در بین ۱۳ تیم باقی مانده از فصل گذشته لیگ برتر، بیشترین گل را دریافت کرده‌اند و ترمیم نقاط ضعف خط دفاعی که بیشترین گل خورده را داشته، ضرورتی انکار ناپذیر بوده که مربیان فولاد خیلی زود برای رفع آن دست به‌کار شدند.

تیم فولاد خوزستان البته به همان اندازه که در خط دفاعی ضعف داشته، از ناحیه دروازه‌بان نیز آسیب‌پذیر بوده و جای تردیدی باقی نمانده که این تیم برای حضوری بهتر در فصل جدید، علاوه بر مهرداد طهماسبی، نیاز به یک دروازه‌بان باتجربه و دارای رزومه قوی دارد.

تجربه سال گذشته تیم استقلال خوزستان ثابت کرد که حضور همزمان یک خط دفاعی قوی و یک دروازه‌بان آماده و شش‌دانگ می‌تواند یک تیم با گل‌های زده کمتر نسبت به تیم‌های دوم تا چهارم جدول را به لطف گل‌های خورده کمتر از آن‎ها به مقام قهرمانی برساند.

این نکته قابل درک است که با توجه به جایگاه دوازدهم تیم فولاد در فصل گذشته و کاهش بودجه این تیم در فصل جدید که با حضور طوفانی و پررنگ تیم‌های مطرح تهران و اصفهان و تبریز در فصل نقل‌وانتقالات همراه بوده است، هواداران فولاد از تیم جدیدی که توسط نعیم سعداوی و همکارانش در حال ساخت بوده و پایه آن براساس بازیکنان اغلب بومی و جوان بنا شده انتظار قهرمانی ندارند، اما همین تیم در صورتی که با چهار بازیکن دیگر شامل یک دروازه‌بان و سه بازیکن در بخش تهاجمی تقویت شود، می‌تواند خیلی از معادلات لیگ را به هم بزند و بار دیگر شور و هیجان را به جامعه‌ی فوتبال‌دوست خوزستان هدیه کند.

 

خوزستان اسپورت

https://hoorkhabar.ir/607663کپی شد!
69