تکمیل نهایی ۱۵حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی

به گزارش هورنیوز از شرکت ملی حفاری ایران؛ مهندس منوچهر اسدی با بیان این که آخرین مرحله تکمیل این چاه با راندن رشته تکمیلی تحقق یافت، گفت: در طرح توسعه این میدان حفاری  ۴۰ حلقه چاه در قالب یک پروژه به این شرکت واگذار شده است.

وی افزود: حفاری چاه ها در این موقعیت با بکارگیری ۸ دکل حفاری سنگین شرکت صورت گرفته و اجرای پروژه در زمان حاضر با پیشرفت ۸۱ درصدی طبق برنامه تعریف شده از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت پرشتاب دنبال می شود.

اسدی با اشاره به اینکه متراژ حفاری این چاه ها بیش از ۱۵۰ هزار متر پیش بینی شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۹ هزار متر حفاری در این ارتباط  انجام گردیده که معادل ۸۶ درصد از مجموع حفاری چاه های پیش گفته در این موقعیت می باشد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این ارتباط حفاری ۲۳ حلقه چاه به عمق نهایی رسیده و در مورد ۱۶ حلقه نیز تنها حفر حفره های مخزنی باقیمانده که بتدریج در حال تکمیل است.

وی در پیوند با این مطلب توضیح داد: عملیات حفاری آخرین حلقه چاه در اجرای این پروژه نیز به زودی با استقرار دکل آغاز و برآوردها نشان می دهد که این پروژه منطبق با برنامه، تکمیل و تحویل کارفرما خواهد شد.

اسدی افزود: به موازات اجرای پروژه ۴۰ حلقه چاه، تعمیر و تعمیق پنج حلقه چاه دیگر نیز به ملی حفاری محول شد که تکمیل دو حلقه به اتمام رسید و سه حلقه نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران حفاری اظهار کرد: پروژه حفاری ۴٠ حلقه  چاه اوائل سال ٩٣ از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به این شرکت واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستین دکل به صورت کلید در دست وارد فاز اجرایی شد.

وی یادآور شد: اجرای موفقیت آمیز این پروژه را ماحصل همکاری و تعامل مدیران ارشد، طراحی و برنامه ریزی مطلوب پروژه، همیاری، همدلی و همسویی تیم اجرایی در شرکت ملی حفاری ایران و شرکت متن عنوان کرد.

https://hoorkhabar.ir/607575کپی شد!
95