از جدال کلامی و انتشار نامه در شبکه های اجتماعی تا بدهی ۱۴۰ میلیاردی!

به گزارش هورنیوز : صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر کوت عبدالله در حالی برگزار شد که اظهارات اعضای آن همچنان حاکی از اختلاف نظر‌های جدی بر سر مسایل مرتبط به شهردار قبل را نشان میداد. به صورتیکه جدال کلامی دو عضو شورا و تهدید عضو دیگر به انتشار برخی نامه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صحن شورا را به محل تقابل این اعضا تبدیل کرده بود؟!

با گذشت چند ماه از استیضاح شهردار سابق، گویا اعضای شورای شهر هنوز خیال آشتی را با هم ندارند و همچنان بر طبل اختلافات می‌کوبند. اختلاف نظرهایی که آنقدر کشدار شده و شورای شهر کوت عبدالله را تا آستانه انحلال خواهد برد. هرچند با برکناری شهردار مخلوع و ناکام قبلی کوت عبدالله همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید اما، در پس پرده خبرهای دیگر و مسایل مختلفی جریان دارد که انتهای آن رقابت دو طیف قدرت شورا بر سر نیابت رئیسی شورا می باشد. رقابتی که اگر به نفع مردم این شهر نباشد سالها نام اعضا در ذهن اهالی کوت عبدالله باقی خواهد ماند.

بر اساس اظهارات نایب رئیس شورا در بحبوحه استیضاح آقای عبیاوی تنها آقای حمید نواصر و آن هم پس از مدت ها و ادامه تخلفات فراوان از طرف شهردار معزول به اکثریت پنج نفر (جواد باوی رئیس شورا، جاسم اژدری نایب رئیس، پرویز سامری، عباس حزبه پوران و مسلم باوی بحره) پیوسته است و دیگران بی دلیل مدعی شده اند.

فخیریه فریح‌ زاده عضو شورای شهر کوت عبدالله که البته با تاخیر پا به جلسه گذاشته بود با نشان دادن فیش حقوقی یک کارگر روزمزد شهرداری کوت عبدالله خطاب به شهردار گفت: در شهرداری کوت عبدالله واقعا به کارگران ظلم می‌شود.

این عضو شورای شهر کوت عبدالله تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف باید به کارگران پاداش یا هدایایی داده شود، ولی هیچ پاداشی به کارگران پیمانی تعلق نمی‌گیرد.

در ادامه طاهر باوی دیگر عضو شورا با بیان اینکه بحث من عدم احقاق حقی است که در شورا صورت می‌گیرد گفت: نامه‌هایی هست که در شورا مطرح نمی‌شود و من دوست نداشتم این نامه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنم و برای اثبات حسن نیت فعلاً از انتشار این نامه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خودداری می‌کنم.

سپس رئیس شورا با قطع صحبت های وی، به طاهر باوی گفت: اکنون هر آنچه را که داری بخوان و تهدید به انتشار نامه و… در فضای مجازی نکن که در شان شما به عنوان عضو شورا نیست.((در ادامه طاهر باوی نامه ای که در دست داشت خواند که محتویات نامه از توافق فی مابین دو گروه مبنی بر استعفای جاسم اژدری از نیابت شورا بود و اژدری هم با شاهد قرار دادن چند عضو شورا و عدنان غزی شهردار که ظاهرا در بطن ماجرا بوده اعلام کرد: استعفای اینجانب مشروط به انجام ماموریت قانونی جواد باوی از خرمشهر به این شورا می باشد و خود آقای غزی قول مساعدت نیز داده بودند و من (جاسم اژدری) به خاطر درخواست شما و حسن نیتم قبل از انجام این مهم نامه استعفای خودم را نوشته و به دست شما دادم که دارید و با وجود اعلام مفاد آن، در مجالس و فضای مجازی ما را با آن تهدید می کنید و حال هم که در حضور جمع خواندید.))

در بخشی دیگر رئیس شورا در پاسخ به اظهارات طاهر باوی مبنی بر عدم برگزاری جلسات علنی و مسکوت ماندن بسیاری از لوایح شهرداری گفت: جلسات شورا به صورت مرتب و منظم برگزار می شود و حتی در هفته گذشته هم جلسه ای داشتیم که به دلیل بیماری آقای شهردار از او دعوت نکردیم و به امروز موکول کردیم.

همچنین رییس شورای شهر کوت عبدالله ادامه داد: هیچ لایحه‌ای وجود ندارد که مطرح نشده باشد و با توجه به همدلی که در شورای شهر ایجاد شده تهدید به انتشار نامه در فضای مجازی نباید صورت بگیرد چون باعث می‌شود عده‌ای فکر کنند که مورد خاصی وجود دارد، این در حالیست که اساساً مسئله ی  خاصی نیست.

اژدری نایب رییس شورای شهر کوت عبدالله هم اظهار کرد: ما به دنبال همدلی هستیم و ریاست و نایب رئیسی برای ما مهم نیست، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد خدمت به مردم است.

جاسم اژدری افزود: رییس شورای شهر کوت عبدالله به خاطر کارشکنی‌های عده ای تاکنون به کوت عبدالله منتقل نشده است.

وی با اشاره به شهردار پیشین کوت عبدالله که با استیضاح شورای شهر از کار برکنار شد، تصریح کرد: شهردار قبلی بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی به جا گذاشت.

پس از جدل‌های لفظی اعضای شورای شهر این بار نوبت به شهردار کوت عبدالله بود تا نسبت به فضای جلسه شورای شهر و سخنان اعضاء واکنش نشان دهد و آن‌ها را به آرامش دعوت کند.
عدنان غزی در این جلسه گفت: شهردار زمانی می‌تواند کار کند که از نظر روحی با جو روانی آشفته‌ای مواجه نباشد و آرامش داشته باشد.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید با همفکری برای آبادانی کوت عبدالله تلاش کنند و دغدغه من دغدغه اعضای شورا است.

شهردار کوت عبدالله در پاسخ به سخنان اعضای شوری تصریح کرد: طبیعت کار پیمانکاری منفعت طلبی است .

غزی ادامه داد: بحث کارگران روزمزدی یکی از معضلات اصلی و جدی ما است و باید حل شود و همه باید قبول کنیم که جمعیت کارگری در شهر کوت عبدالله بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کوت عبدالله با تراکم و مازاد نیرو روبرو است اما آن‌ها را تعدیل نمی‌کند، تأکید کرد: ۲۹۰ نیرو داریم و کج دارو مریز باید با آن‌ها رفتار کنیم، ضمن اینکه از ماه آینده حقوق کارگران پیمانکار مستقیما به حساب آنان واریز می شود

https://hoorkhabar.ir/603706کپی شد!
90