چرا هاشمی در مورد مستند “بی بی سی” سکوت کرد؟

هورنیوز – حجت الاسلام روح الله حسینیان درباره سندسازی بی بی سی توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه می آید:

برخی معتقدند که سندسازی‌های جدید اخیر بی بی سی در راستای زمینه سازی برای اجرای برجام ۲ و رابطه با آمریکاست…

اولا، باید یک جمله‌ای را نقل کنم که بنده آن زمان که دادستان ویژه روحانیت بودم و گاهی خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم بعد از روابط با آمریکا و دولت آقای هاشمی که روی کار آمده بود، ایشان فرمودند که لااقل ۵۰ سال دیگر مصلحت جمهوری اسلامی برقراری رابطه با آمریکا نیست، بنابراین رهبری اجازه نخواهند داد ارتباط با آمریکا فعلا انجام شود.

مسئله دوم این است که نقش خدا را در تاریخ نباید نادیده گرفت، همان طور که خداوند مهندسی جهان را بر مبنای پیروزی حق نوشته بسیار مهم است چرا که خیلی ها می‌خواستند خیلی کارها علیه جمهوری اسلامی انجام دهند اما خداوند ابزار و وسایلی فراهم کرد که بینی مدعیان به خاک مالیده شود.

نتیجه «برجام یک» به جز تحقیر بیشتر به کجا رسید؟ آن موقع اگر آمریکا ما را تهدید می‌کرد الان عملاً پول‌های ما را ضبط می‌کنند و این روند تازه شروع شده و ادامه خواهد داشت. اینکه اقتصاد را تا این حد به مذاکرات گره زدند و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره بزدند در حالی صورت گرفت که هیچ اتفاقی بعد برجام نیفتاد.

البته دولت‌مردان معتقداند که پس از برجام ما گشایش…

چه گشایشی داشتیم. کارخانه‌ها یکی پس از دیگری ورشکست می‌شوند، کارخانه ارج که دارای بازار بود، تعطیل شد، می‌توان تا یک مدتی با دروغ کشور را ساکت کرد اما نمی‌شود با دروغ کشور را مدیریت کرد. خداوند اجازه نمی‌دهد خون صدها هزار شهید که جان خود را برای انقلاب گذاشته‌اند توسط افراد بزدل و غرب گرا مصادره شود و کشور را به حلقوم آمریکا بیاندازند.

آیا می‌شود اقدامات بی‌بی‌سی در جریان تبلیغات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را اقدامی در جهت تکمیل این پازل دانست؟

آنها کمتر از این هستند که بخواهند به رهبری فشار بیاورند، البته نقشه‌ای بود که خبرگان را هم در دست بگیرند تا مجلس را به دست آورند و با توجه به اینکه دولت هم در دست دارند یک قدرت مطلقه تشکیل دهند. اما به خواست خداوند در خبرگان آقای جنتی به پیروزی رسیدند و خاری در چشم آنهاست.

آقای حجاریان هم می‌توانست مانند آقای هاشمی درباره سند سازی بی بی سی علیه امام سکوت کند؟

همه این‌ها را باید یک سلسله به هم پیوسته تحلیل کرد که آقای هاشمی یکی از مهره‌های آن است.

از این جهت که بی‌بی‌سی یک دروغ واضحی مطرح کرده طوری که آقای گری سیک نیز آن را رد می‌کند و در داخل نیز خیلی‌ها این سندسازی بی بی سی را از آقای سید حسن خمینی تا حجاریان تکذیب کردند، اما آقای هاشمی در این زمینه سکوت کرده است.

آقای هاشمی این مسئله را مطابق میل خود می‌دانست.

حتی با وجود سخیف بودن این دروغ؟

بله؛‌ وقتی که آقای هاشمی چند سال پیش آمد و ادعا کرد که امام می‌خواست شعار مرگ بر آمریکا را حذف کند می‌بیند که در حال حاضر این حرف طرفدار پیدا کرده است.

اینجا افرادی مانند حجاریان و اصلاح طلبان از خط فکری آقای هاشمی جدا شده‌اند که سند سازی بی بی سی در مورد امام را تکذیب می‌کنند؟

خیر، این بحث آنقدر مبتذل است که کسی نمی تواند آن را تائید کند، آخرش یا باید مانند آقای هاشمی سکوت کند و یا موضع گیری کرده و آن را رد کنند.

فارس

https://hoorkhabar.ir/603545کپی شد!
71