کره ای‌ها سازنده خط آهن اصفهان-اهواز

هورنیوز – در این جلسه مقرر شد تا این شرکت در مدت ۱۰ روز آینده نتایج بررسی‌ها شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند. در همین راستا صبح امروز هیاتی از این شرکت کره ای همراه با مدیرکل پیمان و رسیدگی امور فنی شرکت ساخت و توسعه با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند.

برآورد اولیه ساخت این خط آهن ۵.۴ میلیارد یورو است که در الحاقیه آن مقرر شده تا طرف کره‌ای ظرف مدت ۴ ماه از روز امضای قرارداد، طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی و پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارائه کند.

کاهش حدود ۵۰۰ کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهره‌وری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری(شهرستان‌های شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.

مهر

https://hoorkhabar.ir/603410کپی شد!
99