گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در اهواز برگزار شد

هورنیوز – شب گذشته آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خبیر سرپرست استانداری خوزستان و جمعی از علما، روحانیون در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری در مورد این قیام اظهار کرد: شهدای قیام ۱۵ خرداد پیشتاز مسیر پیروزی انقلاب اسلامی بودند و نخستین افرادی بودند که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۶-۲۲-۵۹

  • مردم سراسر کشور در عاشورای سال ۱۳۴۲ پس از سخنرانی کوبنده امام (ره) به خیابان ها ریختند و با عزاداری خود در این روز، انزجار خود را نسبت به رژیم طاغوت نشان دادند .
  • حضور یکپارچه مردم در خیابان ها ترس و وحشت را به جان رژیم طاغوت انداخت، اما در این میان بسیاری از هموطنان ما جان خود را در راه رسیدن به آزادی نثارکرده و مسیر پیروزی انقلاب را هموار کردند .

 

همچنین آیت الله شفیعی عنوان کرد: حادثه ۱۵ خرداد، رحلت امام خمینی ( ره ) و آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب از جمله رویدادهای بزرگی است که در خردادماه به وقوع پیوست.

  •  مردم سراسر کشور که از این اقدام رژیم طاغوت مطلع شده بودند بی صبرانه امام خود را طلب کرده و با فریادها و شعارهای کوبنده اعتراض خود را نسبت به این اقدام نشان دادند.
  • واقعیت های ۱۵ خردادماه چیزی نیست که به سادگی آن را فراموش کرد به همین دلیل است که هرسال به پاس گرامیداشت خون این شهدای والا مقام و رحلت امام خمینی(ره) برنامه های مختلفی در سطح کشور برگزار می شود.۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۶-۲۴-۴۰
  • حوادث ۱۵ خرداد ، ۱۷ شهریور و ۱۲ محرم از جمله رویدادهایی بودند که تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
  • وی همچنین در پایان گفت: از دیگر وقایع مهمی که در سال ۱۳۶۸ رخ داد آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب بود که مجلس خبرگان رهبری پس از برگزاری سه جلسه ۶ ساعته، رهبر معظم انقلاب را به عنوان ولی امر مسلمین انتخاب کردند. البته باتوجه به اینکه دشمنان داخلی و خارجی گمان داشتند که پس از رحلت امام خمینی (ره) دیگر دوران انقلاب اسلامی به پایان رسیده است اما انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب بلافاصله پس از رحلت امام خمینی(ره) امید دشمنان کوردل را برباد داد.

 

در بخش دیگر فرج الله خبیر، سرپرست استانداری گفت: واقعیت های ۱۵ خرداد چیزی نیست که به سادگی آن را فراموش کرد به همین دلیل است که هرسال به پاس گرامیداشت خون این شهدای والا مقام و رحلت امام خمینی(ره) برنامه های مختلفی در سطح کشور برگزار می شود.

  • همین امر مردم را در روز ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ به خیابان ها کشاند که درپی آن ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردیم که ۶۰۰ تن از این شهدا در تهران و ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن دیگر در شهرستان ها به شهادت رسیدند .۲۰۱۶-۰۶-۰۴_۶-۲۶-۳۷
  • وی با اشاره به اینکه مساله ۱۵ خرداد به دنبال حوادثی رخ داد که پس از سخنرانی کوبنده امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه ماموران رژیم شاهنشاهی ایشان را دستگیر کرده و همین امر مردم سراسر ایران را خشمگین کرد، گفت : همین امر مردم را در روز ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ به خیابان ها کشاند که درپی آن ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردیم که ۶۰۰ تن از این شهدا در تهران و ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن دیگر در شهرستان ها به شهادت رسیدند .

 

https://hoorkhabar.ir/601494کپی شد!
104