صدور مجوز بازارچه مرکزی مشترک با عراق

هورنیوز – رضا نجاتی روز چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شوش از تصویب مراحل راه اندازی بازارچه مشترک مرزی شمال خوزستان با کشور عراق خبر داد و گفت:باتوجه به تلاش ها و پیگیری ورت گرفته موافقت لازم با راه اندازی این بازارچه اخذ شده است.

وی گفت: مدیریت برنامه ریزی استان خوزستان همچنین وزارت کشور مصمم به راه اندازی این بازارچه در شهرستان شوش می باشند.

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به وجود ۹ کیلومتر مرز مشترک شوش با کشور عراق گفت:ظرفیت و پتانسیل های کشاورزی و صنعتی منطقه شمال خوزستان قابلیت راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق را دارد.

وی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک مرزی را گامی موثر در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه عنوان کرد و گفت:شهرستان شوش دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه آب و خاک، کشاورزی و صنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می توان محصولات تولید شمال خوزستان را به کشور عراق صادر کرد.

نجاتی گفت: بر این اساس در کمیته برنامه ریزی شهرستان شوش مصوب گردید تا نسبت به تشکیل کارگروه های مربوطه و تهیه طرح توجیهی راه اندازی بازارچه مرزی ظرف مدت ۱۰ روز اقدام و نتیجه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان جهت تایید ارسال شود.

وی گفت: کارگروه مربوطه متشکل از فرمانداری ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،شرکت شهرک های صنعتی،صنعت ،معدن و تجارت، محیط زیست ،راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی باید در اسرع وقت نسبت به انجام کارها و تهیه طرح اقدام کنند.

نجاتی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در شهرستان شوش را گامی مهم در راستای کمک به رونق هر چه بیشتر استان خوزستان برشمرد و گفت:رونق اشتغال و توسعه تولید از دستاوردهای این برنامه اقتصادی است.

ایرنا
https://hoorkhabar.ir/601211کپی شد!
115