ضرورت ایمنی هنوز در جامعه جا نیفتاده است

به گزارش  هورنیوز ؛ هوشمند صفایی ظهر سه شنبه در آیین تجلیل از مدیران برتر ایمنی و بهداشت کار استان در هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: لازم است برای توسعه فرهنگ ایمنی کار کنیم و انجمن صنفی ایمنی و بهداشت محیط کار می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

وی افزود: ایمن سازی محیط، کاری بسیار ضروری است و سرمایه گذاری در ایمنی نیروی کار هزینه نیست بلکه هم نشاط کاری ایجاد می کند و هم بهره وری را افزایش می دهد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بابیان اینکه وقتی قانون بستن کمربند ایمنی اجباری شد، عده ای بستن کمربند را مزاحم می دانستند، تصریح کرد: اما با فرهنگ سازی از طریق تبلیغ در صدا و سیما تبدیل به یک فرهنگ شد.

صفایی ادامه داد: در حوزه ایمن سازی محیط کار هم باید چنین اقدامی بکنیم چون ضرورت ایمنی و فرهنگ ایمنی هنوز در جامعه جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلمشغولی های من در ابتدای انتصاب حوادثی بود که در استان اتفاق می افتاد، گفت: از نظر آماری یکی از استان های بالا و شاید استان اول کشور در حوادث کاری بودیم و این زیبنده استان نیست که هر ساله شاهد حوادثی در محیط کار باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: همیشه به روابط کار تاکید می کردم که باید در زمینه ایمنی برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و بازرسی ها را افزایش دهیم.

صفایی بیان کرد: بیشتربه دنبال این بودیم که راهکارهایی را پیدا کنیم که به دولت برای توسعه فرهنگ ایمنی و برنامه ریزی برای حفاظت از نیروی کار در استان کمک کنیم تا منتج به کاهش حوادث کار در استان شود.

وی یادآور شد: یکی از رسالت ها و ماموریت های  اصلی ما صیانت از نیروی کار است که اساساً در سرلوحه  کاری ما قرار دارد.

https://hoorkhabar.ir/601109کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.