از «تشریح خصوصیات کارمندان شهرداری» تا «پل های ناقص الخلقه اهواز»

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز بعد از ظهر دوشنبه ۳ خردادماه ۹۵ باحضور اعضا، شهردار و معاونین شهرداری اهواز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

 

مردم اهواز مانند مردم شهرهای دیگر حقوق خود را مطالبه کنند

هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز در نخستین نطق پیش از دستور این جلسه ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان (عج) و سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به عنوان کرد: در ادامه مشکلات موجود در شهر را بیان می کنم تا شهردار و مدیران شهرداری برای حل این مشکلات اقدام کنند که اگر این اتفاق صورت نگیرد بنده نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام خواهم کرد.

وی با اشاره به مشکلات کلانشهر اهواز اظهار کرد: آیا مردم اهواز مانند مردم دیگر شهرهای کشور حقوق خود را مطالبه کرده اند؟  مردم شهرهای دیگر کوچکترین کوتاهی مسئولان شهرشان را از طریق قانونی پیگیری می کنند اما در اهواز اینگونه نیست.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکل پسماند در شهر گفت: وضعیت جمع آوری و دفع پسماند در اهواز مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر نه تنها به میزان فضای سبز شهر افزوده نشده است، بلکه نگهداری از فضاهای سبز موجود نیز مناسب نبوده است.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم ساماندهی مشاغل عنوان کرد: شهرداری باید در زمینه ساماندهی مشاغل شهر اقدام کند، شهرداری باید با ایجاد بازارچه های محلی علاوه بر ایجاد اشتغال به زیباتر شدن سیما و نظر شهری کمک کند.

وی با اشاره به تصرفات غیرقانونی اراضی و املاک تصریح کرد: تصرفات املاک موجود در شهر ما را آزار می دهد و علیرغم تذکرات اعضای شورا در جلسات مختلف اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.

هوشنگ شیرمردی خاطرنشان کرد: به مردم تاکید می شود که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما سیستم حمل و نقل عمومی شهر اهواز به هیچ وجه پاسخگوی جمعیت شهر نیست.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه عنوان کرد: در شهرداری سه دسته افراد وجود دارند: افرادی که تعهد دارند اما تخصص ندارد، افرادی که تخصص دارند اما تعهد ندارند و دسته سوم افرادی که نه تعهد دارند و نه تخصص.

وی افزود: چرا شهردار باوجود افراد متخصص و متعهد در بدنه شهرداری، از آنان استفاده نمی کند و تنها آن سه دسته افراد را بکارگیری می کند.

 

باید اولویت شهرداری، پروژه های عمرانی باشد

در ادامه این جلسه جمشید سلحشور عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات پل های اهواز اظهار کرد: پل های موجود با این شرایط کارایی لازم را ندارند و باید برای استفاده بهینه تر از آنها رمپ های ورود و خروجی افزوده شود.

این عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر اظهار کرد: نزدیک به یکسال و دوماه از تصویب و آغاز عملیات اجرایی این پروژه می گذرد اما تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، درحالی که باید فاز اول آن که ساخت پل ابتدایی است تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسید.

سلحشور در ادامه با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه باغ فردوس گفت: ظرفیت آرامستان بهشت آباد درحال تکمیل است و باید باغ فردوس سریعتر آماده شود.

جمشید سلحشور در خصوص بودجه پروژه های عمرانی اظهار کرد: بودجه شهرداری ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود و قرار شده بود که ۷۰ درصد آن به پروژه های عمرانی تخصیص یابد اما اینگونه نشده است، این پولها پس کجا می رود.

وی ادامه داد: برای پروژه های عمرانی ۱۵ درصد هم اعتبار درنظر گرفته نشده است و باید اولویت شهرداری پروژه های عمرانی قرار گیرد.

 

پل های ناقص الخلقه اهواز!

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: پل های ناقص الخلقه ای که در اهواز هستند، متاسفانه فقط برای عبور از رودخانه هستند.

وی افزود: پل های شهر جاده های دسترسی مناسبی ندارند که البته این مشکل قابل اصلاح است.

سواری با اشاره به مشکل منطقه ۵ اهواز گفت: این منطقه مدتها تصویب شده است اما فعالیت نداشته است و پرسنل و معاونین آن سرگردان هستند.

 

در ادامه این جلسه رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز گفت: اعضای گروه های نظارتی شورا از جلسه بعدی شورا باید گزارشاتی از بازرسی های خود ارائه دهند.

وی در ادامه اعضای گروه های نظارتی از شهرداری را تشریح کرد:

غلامرضا سبزعلی، سید محمد جواد رضوی و ابتسام الباجی = منطقه ۱، سازمان فاوا، سازمان بهسازی و نوسازی

جانعلی خورشیدی، زیبا صالحپور و هوشنگ شیرمردی = منطقه ۲، سازمان اتوبوسرانی و سازمان زیباسازی

سید مهدی آلبوشوکه، عاشور سواری و اسکندر زنگنه = منطقه ۳، سازمان قطار شهری و سازمان عمران شهری

رامی علاسوند، ناجی سواری و علی ناصری = مناطق ۴ و ۵، سازمان خدمات موتوری و سازمان پایانه ها

جمشید سلحشور، حجت الاسلام سعادت نیا و آذر زمانپور = منطقه ۶، سازمان مدیریت پسماند و سازمان آرامستانها

حجت الاسلام کاظم سواری، مریم ابریشم کار و حجت مظفری = منطقه ۷، سازمان میادین، سازمان آتش نشانیاحمد باورساد،

احمد باورساد، هدایت الله ممبینی و حسین حیدری = منطقه ۸، سازمان پارکها و سازمان تاکسیرانی

 

در ادامه نیز مقرر شد جلسات علنی شورای شهر اهواز به صورت یک هفته درمیان برگزار شده و اعضای شورا در هفته ای که جلسه برگزار نمی شود، از مناطق بازدید و در جمع مردم حاضر شوند.

گفتنی است بخش دوم یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر اهواز با حضور سیدخلف موسوی شهردار اهواز برای پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا به صورت غیر علنی و بدون مستمع برگزار شد.

https://hoorkhabar.ir/600127کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.