با انتخاب آقای موسوی بت قومگرایی را در اهواز شکستیم/ اتحاد عشایر نماد انسجام ، اتحاد و همدلی است

به گزارش هورنیوز از روابط عمومی شهرداری اهواز؛ در این نشست که تعدادی از بزرگان عشایر عرب و بختیاری استان حضور داشتند از تلاش های شهردار اهواز در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار شهر اهواز تقدیر شد و در ادامه، مطالبی با عنوان لزوم خدمت رسانی به مناطق حاشیه ای ، روان سازی ترافیک، توجه به فضای سبز، رفت و روب مناطق و مسائل فرهنگی مناطق با شهردار اهواز در میان گذاشته شد.

رامی علاسوند مقدم رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست هم با تاکید بر نقش اثرگذار عشایر در انسجام ملی و توسعه استان گفت: نگاه ما به عشایر، برادرانه و در راستای ایجاد بستر تعامل و همکاری برای توسعه استان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: با انتخاب شهردار موسوی برای اولین بار بت قومگرایی را در اهواز شکستیم و از این انتخاب بسیار راضی هستیم.

photo_2016-05-10_20-23-04

وی ادامه داد: به عنوان رئیس شورا در این سه سال، کوچک ترین تخلفی از شهردار ندیدم و به این انتخاب شورا از این جهت افتخار می کنم و امیدوارم این دستاورد شورای چهارم که ثبات مدیریت در شهرداری و عدم حاشیه سازی و دوری از تنش می باشد، استمرار یابد.

علاسوند گفت: به عنوان یک شهروند اهوازی بیشترین دغدغه ام رفع مشکلات حاشیه شهر است و در همین راستا بود که در جلسه دیروز شورا، قطعه زمین مناسبی برای احداث یک مرکز بهداشتی بزرگ در ملاشیه اختصاص دادیم.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: از لطف و محبتی که سران عشایر و خوانین به مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری داشتند، تشکر می کنم.

photo_2016-05-10_20-23-23

در ادامه این مراسم سیدخلف موسوی شهردار اهواز در جمع عشایر استان مطالبات و نظرات بزرگان عشایر را چراغ راه آینده مدیریت شهری دانست: جمعیت عشایر استان اعم از بختیاری و عرب نماد انسجام ، اتحاد و همدلی هستند.

وی گفت: تقدیر شما از افراد نیست بلکه تشکر از مجموعه تلاشگران شاغل در شهرداری است.

موسوی اضافه کرد: کنار هم بودن عشایر عرب و بختیاری استان خوزستان مانند تیری در چشم نظام سلطه است.

شهردار اهواز ادامه داد: وحدت عشایر عرب و بختیاری استان باعث توجه بیشتر مرکز نشینان به خوزستان خواهد شد و زمزمه های تفرقه افکنانه باعث عقب افتادگی استان خواهد شد چرا که وحدت عشایر عرب و بختیاری توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

photo_2016-05-10_20-24-15

موسوی وعده داد: در نتیجه همدلی اعضای شورا و شهرداری و انتخابات اخیر مجلس در اهواز چیزی به نام تفرقه وجود نخواهد داشت و اقوام در کنار یکدیگر در همه فعالیت ها شرکت می کنند.

سیدخلف موسوی با تاکید بر لزوم خدمت رسانی بی منت و جهادی گفت: شان مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمت گزاری و نوکری مردم است و ما شاید پایین تر از نوکر باشیم برای مردم.

شهردار اهواز محرومیت زدایی از مناطق محروم و انجام پروژه های ماندگار را محور عملیاتی و سرلوحه فعالیت های شهرداری اهواز دانست و اضافه کرد: همه ارگان ها و سازمان ها باید در کنار مجموعه شهرداری برای رفع مشکلات دیرپای شهر قرار گیرند.

موسوی گفت: اگر شرکت نفت مالیات بر ارزش افزوده خود را بر اساس قانون پرداخت کند، درآمد شهرداری اهواز از محل سه درصد درآمد ارزش افزوده به هزار میلیارد تومان خواهد رسید و در نتیجه در یک سال به اندازه پنج سال می توانیم کار کنیم و این یعنی یک انقلاب عمرانی در اهواز.

شهردار اهواز افزود: با مصوبه و حمایت شورای اسلامی شهر اهواز، خدمت جهادی برای رفع محرومیت از مناطقی مانند علی آباد که به لحاظ قانونی خارج از محدوده شهر می باشد را آغاز کردیم.

photo_2016-05-10_20-24-20

وی ادامه داد: درآمد شهرداری از ۳۰۰ میلیارد تومان در ابتدای کار ما  به ۷۰۰ میلیارد در دوره اخیر افزایش پیدا کرده و این امر بدون فشار به طبقات ضعیف رخ داده است در حالی که در وضعیت بحرانی اقتصادی و رکود قرار داریم و دولت هیچ کمکی به شهرداری نکرده و در مدت مشابه، شهردار قبل از بنده ۲۰۰ میلیارد تومان از کمک های دولتی برخوردار شده است.

موسوی با اشاره به مجموعه اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح شهر اهواز نظیر تعریض پل سوم، پل جواد الائمه، زیرگذر شریعتی و تقاطع چهارشیر و دو پارک بانوان، گفت: پنج میلیون متر مربع در اهواز آسفالت کار شده است و ۲۵ پارک محله ای تا انتهای آبان ماه به بهره برداری می رسد و این بخشی از فعالیت های گسترده شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز اعلا کرد: مشکل اصلی شهر اهواز که باعث ایجاد اختلاف سطح در کیفیت زندگی بین این شهر و سایر کلانشهر ها شده است عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی است و برای رفع این مشکل باید بستر برای حضور سرمایه گذاران آماده شود. چرا که بی تردید، یکی از دلایل این امر عدم حضور شایسته های خوزستان در مراکز تصمیم گیری در مرکز کشور است و این مطالبه می تواند توسط نمایندگان جدید استان پیگیری شود.

شهردار اهواز بر لزوم حفظ، تقویت و حمایت از سرمایه های انسانی استان تاکید کرد و گفت: حفاظت از سرمایه های انسانی استان باید به یک فرهنگ در خوزستان تبدیل شود و حفظ این سرمایه ها باید از مبانی توسعه استان به شمار رود.

photo_2016-05-10_20-24-27

سیدخلف موسوی با بیان این مطلب که پیش از آمدن به شهرداری اهواز با اکثر شهرداران گذشته نشست انتقال تجربیات داشته است، گفت: تجربیات ارزشمند استانداران و نمایندگان سابق می تواند به عنوان یک سرمایه و تجربه بین نسلی ثبت و در اختیار نمایندگان جدید قرار بگیرد.

وی با انتقاد از موج تخریب ها علیه مدیران بومی استان خاطرنشان کرد: تعجب می کنم که کسی با مدیران غیر بومی و پروازی کاری ندارد و همه هجمه ها علیه مدیران بومی، باسابقه و در دسترس می باشد که آن ها را برای ادامه کار و خدمت دلسرد می نماید.

سیدخلف موسوی در پایان گفت: مشکل اصلی استان ، مدیریت است چرا که در استان خوزستان منابع و اعتبارات کم نیست و باید اجازه داد مدیریت های خلاق،دلسوز و مبتکر بومی امکان رشد و فعالیت و شکوفایی داشته باشند.

photo_2016-05-10_20-24-32

در پایان این مراسم لوح تقدیر و سپاس جمعیت عشایر استان خوزستان به سیدخلف موسوی شهردار اهواز تقدیم شد.

در متن این تقدیر آمده است: در مدت این چند سال شهر اهواز به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل شده است و مهم ترین نماد این فعالیت ها احداث پل شهید دقایقی بوده است، لذا ما سران عشایر و عده ای از شیوخ و خوانین شهر تقدیر خود را از این اقدامات تقدیم می نماییم.

https://hoorkhabar.ir/598836کپی شد!
376
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.