اعضای شوراهای شهر به حال خود رها شدند!/ دعواهای سیاسی یا جناحی در اولویت کشور نیست/ هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا نشده است

به گزارش هورنیوز از خانه ملت، صید عیسی دارایی با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر عملکرد اعضای شوراهای شهر صورت نمی‌گیرد، افزود: به۲۰۱۶-۰۵-۰۷_۱۳-۵۹-۱۴ نظر می رسد اغلب اعضای شوراهای شهر و روستا از آموزش‌های لازم برخوردار نبوده و نمی‌دانند در کدام زمینه‌ها باید کار کرده و در کدام حوزه‌ها نباید ورود کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا نه تنها ممکن است منجر به بروز برخی تخلفات شود بلکه در برخی مواقع نیز مانع از فعالیت‌ شهرداران می شود؛ همچنین به دلیل نبود نظارت در مواردی به مسایلی ورود پیدا می کنند که در حیطه وظایف آنها نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به حال خود رها شده اند، تاکید کرد: طبیعی است که در این شرایط تخلفاتی هم رخ می‌دهد مگر اینکه مردم گزارش هایی بنویسند تا با توجه به این گزارش ها پیگیری صورت گیرد در غیر این صورت نظارتی بر عملکرد اعضای شوراهای شهر و روستا نیست.

دارایی تصریح کرد: خلاء قانونی مهمترین معضلی است که برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا از آن سوء استفاده کرده و تخلفاتی را مرتکب می شوند؛ البته استانداری‌ها تا حدودی موظف به نظارت بر عملکرد اعضای شوراهای شهر هستند اما به طور شایسته این نظارت صورت نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی ها تنها به دنبال قدرت است درحالی که قدرت فسادآور است، یادآور شد: تشکیل شوراها در قانون اساسی ذکر شده اما در زمینه نظارت بر عملکرد اعضای شوراها پشتوانه قانونی درستی وجود ندارد.

 

دعواهای سیاسی یا جناحی در حال حاضر اولویت کشور نیست۲۰۱۶-۰۵-۰۷_۱۳-۵۵-۰۳

اسماعیل جلیلی با بیان این که اثر اقدامات ما بر منافع ملی و ارائه تصویری از کشورمان به خارج است گفت: گاهی اوقات دیدگاه‌ها مبتنی براقدامات سیاسی و جناحی است که نمایندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند و این منافع به گونه‌ای تعریف نشود که ضدیت یا تنش ایجاد کنند.

وی افزود:‌ مجلس اگر وارد درگیری و تنش شود ضمن افزایش اتلاف کارها هزینه‌های قانون‌گذاری را هم افزایش می دهد و هم رابطه بین مردم در بخشی از نظام دچار بی اعتمادی و شکاف می‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد:‌ از طرفی مجموعه عملکردهای ما از یک نظام سیاسی ساختار‌مند متعادل به عنوان یک مجموعه ی در هم ریخته و آشفته خود را نشان می‌دهد. بنابراین اثرات کارمان چه در حوزه‌ی بین‌المللی و چه در حوزه ی منافع ملی دارای اقداماتی است که نباید اینها را با یکدیگر اشتباه گرفت.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس ادامه داد: در واقع در جایی که بحث نگاه به حوزه‌ی جریان سیاسی وجود دارد باید مراقبت کنیم و اقدامی انجام ندهیم که منافع ملی و چهره‌ی ما را در خارج از مرزهای کشور مخدوش کرده یا مخالف با سیاست‌های خارجی ما باشد.

جلیلی در ادامه اظهار کرد:‌ در داخل کشور هم باید تلاش کنیم بحث‌های حزبی و گروهی را کنار گذاشته و در جهت تقویت طرح‌ها یا لوایحی که در مجلس مطرح می‌شود عمل کنیم.

وی با تاکید بر این که دعواهای سیاسی یا جناحی در حال حاضر اولویت کشور نیست گفت: هر چند که اکنون هواداران برخی گروههای سیاسی علاقمند هستند که بازیگران حزبی آنها در مجلس بتوانند با مجموع راهکارها و سناریوهایی که انتخاب می‌کنند سهم بیشتری در معادلات قدرت سیاسی به دست آورند، اما این موضوع اصلی کشور نیست.

جلیلی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی معمولا میان گروههای رقیب نسبت به یکدیگر اتفاق می‌افتد تا بتوانند موفق شوند و به نفع جریان سیاسی خود بهره برداری کنند، این طبیعت فعالیت سیاسی است، اما هدف نباید در این میان تغییر کند.

وی در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد اولویت نخست مجلس بعدی باید پرداختن به مساله اقتصاد و سیاست خارجی باشد.

 

هدفمندی یارانه ها به درستی در کشور اجرا نشده است۲۰۱۶-۰۵-۰۷_۱۳-۵۷-۲۲

عباس پاپی زاده الزام دولت برای حذف یارانه دهک های پردرآمد کشور را از جمله ویژگی های بودجه تصویبی مجلس برای امسال خواند و تاکید کرد: هدفمندی یارانه ها به درستی در کشور اجرا نشده است.

وی افزود: طبق قانون می بایست ۳۰ درصد از هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص داده می شد ولی هیچگاه این موضوع محقق نشد و یکی از آسیب های وارد شده به تولید در هدفمندی یارانه ها، اختصاص نیافتن یارانه تولید با وجود تصویب چندگانه قانون توسط مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اقتصاد به عنوان مهمترین اولویت مجلس دهم یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز واقعی شرایط کنونی کشور است ولی عزمی که باید برای عملی شدن این سیاست ها در داخل کشور شکل می گرفت بسیار کمرنگ و ضعیف است.

https://hoorkhabar.ir/598782کپی شد!
123
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.