جایگاه نامطلوب استان خوزستان در آموزش و پرورش

یوسف داودی چهارشنبه در آئین گرامیداشت هفته تکریم مقام و منزلت معلم شهرستان هندیجان، گفت:آموزش و پروش بزرگترین و اثر بخش ترین نهاد دولتی کشور است که دیگر دستگاه ها باید با قرار گیری در کنار آن، اولویت خود را حمایت از آموزش و پرورش قرار دهند.

وی ادامه داد: مشکلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد، ولی معلمان با فداکاری و تلاش در انجام وظایف خود کوشا هستند.

داودی با تجلیل از اقدامات مسئولان آموزش و پرورش شهرستان هندیجان در ارتقاء جایگاه شهرستان در کنکور سال ۹۴ از ۱۰ به ۵، گفت:این مهم، بیانگر عملکرد مطلوب همکاران فرهنگی در شهرستان است.

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود:سال گذشته پنج دانش آموز این شهرستان در رشته پزشکی قبول شدند که این دستاورد بدون برنامه ریزی و تلاش معلمان میسر نبود.

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار نیست ، البته با اقدامات انجام شده رتبه کشوری کنکور آموزش و پرورش استان از ۲۷ به ۲۱ ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خوزستان برای ادامه این روند رشد سیاست های خود را مشخص کرد تا با تلاش همکاران در آموزش و پرورش این سیاست ها تحقق یابد.

داودی همچنین با بیان مشکلات معلمان حق التدریس استان نیز گفت:آموزش و پرورش به صورت هفتگی از ۱۸۰ هزار ساعت نیروهای حق التدریس استفاده می کند که پرداخت مطالبات آنها نیز مشکلات خاص خود را دارد.

وی گفت: شش ماه حقوق معوق نیروهای حق التدریس با پیگیری های صورت گرفته تا هفته آینده به حساب آنها واریز می شود.

داوودی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، با تشریح اولویت های آموزش و پرورش در سال جاری، گفت:به دلیل تنوع زبانی و قومی توجه به مراکز پیش دبستانی از اولویت های آموزش و پرورش است.

وی گفت: اگر بخواهیم مقطع ابتدایی موثر داشته و نتایج بهتری در کنکور کسب کنیم، باید به مقطع پیش دبستانی توجه ویژه کنیم.

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با تبیین وضعیت سواد آموزی در استان گفت: براساس سرشماری سال ۹۰ این استان رتبه سوم را با ۶۵۰ هزار بیسواد دارد که جایگاه استان در این میان مناسب نیست و باید این آمار کاهش یابد.

وی گفت: مبادی بیسوادی بخصوص در مقطع ابتدایی باید مسدود شود و دیگر نباید شاهد دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم.

وی با اشاره به سرانه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: جدیدترین آمار درباره سرانه کتابخوانی ۱۵ دقیقه است که برای جامعه ای که قرار است در چشم انداز ۱۴۰۴ در جایگاه بالای منطقه ای قرار گیرد زیبنده نیست.

برنماه های هفته تکریم مقام و منزلت مقام معلم از ۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری برگزار می شود.

شهرستان هندیجان با جمعیت ۴۵ هزار نفر در جنوب خوزستان واقع شده و دارای ۵۹۰ معلم و ۲۸۰ بازنشسته فرهنگی است.

 

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/598604کپی شد!
72