مجلس آینده باید تکلیف سازمان محیط زیست را روشن کند

این روز‌ها در حالی مردم استان خوزستان در تب و تاب تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارند که پدیده گردوخاک بار دیگر میهمان ناخوانده این سرزمین شده است.

گردوخاکی با وجود گذشت سال‌ها از بروز آن، و همچنین برگزاری ده‌ها جلسه و همایش همچنان به معضل لاینحل تبدیل شده است.

در ادامه گفت‌و‌گو با مردم در خصوص انتظارات جدی آن‌ها از نمایندگان مجلس آینده بیشترین درخواست و مطالبه جدی مردم پاسخگو کردن مسئولان به ویژه سازمان عریض و طویل محیط زیست در خصوص معضلات بهداشتی آب و هوا و کم‌کاری مسئولان برای رفع این مشکلات است.

سعید رضایی یکی از شهروندان اهوازی در خصوص مهم‌ترین درخواست خود از نمایندگان مجلس آینده گفت: مهم‌ترین انتظار من به‌عنوان یک تحصیل‌کرده، پاسخگو کردن مسئولان نسبت به مسائل و مشکلات موجود است.

وی افزود: انتظار جدی از نمایندگان خود داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و قانون‌گذاری، سازمان محیط زیست را وادار به فعالیت بیشتر در خصوص حل مشکلات جدی در بحث آلایندگی‌ها و به ویژه پیدا کردن راهکاری برای پدیده مخرب ریزگرد‌ها کنند.

مینا اسکندری دیگر شهروند اهوازی نیز در این باره گفت: پدیده ریزگرد‌ها مردم خوزستان را دچار انواع بیماری‌های تنفسی و عروقی کرده اما متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.

وی افزود: چرا مسئولان نسبت به تامین حداقل امکانات برای مردم جهت اطلاع از میزان آلایندگی و خطرات بهداشتی آن اهمال کاری می‌کنند.

سودابه موسوی نیز در این باره خاطرنشان کرد: مردم باید در استان خوزستان به نمایندگان شجاع و غیر وابسته به دولت رای بدهند.

وی افزود: نمایندگانی که به دولت وابسته و اهل تعارف و معامله باشند از حق مردم محروم خوزستان هیچ‌گاه دفاع نکرده‌اند.

مرتضی محبی دیگر شهروند اهوازی ساکن در منطقه گلستان نیز در این باره گفت: مردم با چشمان باز به نماینده مقتدر و غیر وابسته رای بدهند.

وی افزود: تعهد و ایمان بالای یک نماینده می‌تواند او را در پیگیری و گرفتن حق مردم از دولت استوار‌تر کند.

سهیل همتی نیز در این باره گفت: خوزستان مشکلات زیادی دارد اما مهم‌ترین معضل آن وضعیت نامناسب آب و کمبود این ماده حیاتی است که باعث شده پدیده ریزگرد‌ها علاوه بر عوامل خارجی عامل داخلی پیدا کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که نمایندگان منتخب خود، با قاطعیت و کار‌شناسانه دولت را در خصوص رفع این مشکلات وادار به پاسخگویی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان سازمان محیط‌زیست به ویژه خانم ابتکار هیچ تحرکی در خصوص حل مشکلات زیست‌محیطی این استان انجام نداده‌اند.

فارس

https://hoorkhabar.ir/597289کپی شد!
48