تعلل شرکت گاز خوزستان برای فعال سازی مجدد جایگاه های CNG خرمشهر

 محمدعلی دوایی فر  با بیان اینکه به شرکت گاز خوزستان نامه‌ای مبنی بر اینکه مدت کمی از آغاز به کار شهردار جدید می‌گذرد و سیاست ما پرداخت بدهی است، عنوان کرد:با توجه به شرایط موجود مثل انتخابات پیش رو و تعطیلات نوروزی، قطع گاز مشکلات اداره‌گاز را حل نمی‌کند بلکه خدمات را از مردم می‌گیرد.
وی افزود: تلاش کردیم موضوع را تعاملی و در نشستی برطرف کنیم، شهرداری هم مطالباتی از اداره گاز دارد اگر بخواهیم قهرآمیز ورود کنیم، می‌توانیم این فضای منفی را ایجاد کنیم.
شهردار خرمشهر، عنوان کرد: در  یک نامه خواستیم تا موضوع دوستانه حل‌وفصل شود اما در پاسخ‌نامه گفتند که شما انتخابات و تعطیلات نوروزی را بهانه‌ای برای پرداخت نکردن بدهی عنوان کردید، ما هم گفتیم که این‌گونه نیست و قرار شد با اداره گاز جلسه‌ای داشته باشیم.
وی، گفت: ۲۰بهمن‌ماه که قرار جلسه‌ای با رئیس اداره گاز داشتیم، وی در جلسه حاضر نشد، امیدواریم به‌زودی مشکل تعطیلی جایگاه‌ها به‌صورت دوستانه حل شود، در غیر این صورت به اهرم‌های فشار و برخورد متقابل روی آورده و مشکلات مردم را حل می‌کنیم.
دوایی فر در تشریح آخرین اقدامات برای احداث محل جدید دپو پسماند شهری، بیان کرد: زمین محل جدید مشخص شد اکنون شرایط جوی به‌گونه‌ای است که خودروهای مکانیزه امکان ورود به محل برای تسطیح زمین و نصب دیوارها را ندارند، دیوارهای بتنی خریداری و در محل دپو جدید نگهداری می‌شوند، به‌محض بهبود شرایط آب و هوایی برای نصب دیوارها اقدام می‌کنیم.
وی، اظهار داشت: از طریق بخش خصوصی و سازمان همیاری شهرداری‌ها پیگیر احداث کارخانه تفکیک زباله هستیم تا پسماندهای خشک را به چرخه اقتصاد بازگردانیم، در محل فعلی دپو پسماند زباله گردهایی حضور دارند که زباله‌ها را به‌صورت دستی تفکیک می‌کنند این وضعیت رضایت‌بخش نیست البته به دنبال حذف این افراد نیستیم چراکه محل ارتزاق آن‌ها تفکیک پسماند است.
شهردار خرمشهر در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که در صورت احداث محل دپو پسماند جدید تکلیف پسماند فعلی که در اراضی رهاشده چه می‌شود، عنوان کرد: فعلاً به‌دلیل رطوبت زمین و بالا بودن آب‌های سطحی امکان فعالیت دستگاه‌های مکانیزه شهرداری برای دفن پسماند وجود ندارد، اما با آغاز به کار محل جدید و خشک شدن زمین پسماندهای فعلی را با یک‌لایه خاک دفن می‌کنیم.
https://hoorkhabar.ir/596539کپی شد!
122