آزادی ۲۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در خوزستان

قدرت هاشم نیا اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۳۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران و همچنین صنایع و سازمان‌های استان از زندان آزاد شدند که از این تعداد، ۱۰۰ نفر به دلیل بدهی مالی، ۲۲ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و ۲ نفر نیز به دلیل عدم پرداخت نفقه در زندان بودند.

وی با بیان این که حدود ۶۰ درصد از این تعداد زندانیان آزادشده در زندان‌های اهواز و مابقی در زندان‌های شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند، عنوان کرد: برای آزادی این ۲۳۰ زندانی حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم، ۶ میلیارد تومان از طریق جلب رضایت شاکیان، ۴ میلیارد تومان از طریق صندوق تامین خسارت‌ها و بیمه‌ها، ۲ میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی و ۲ میلیارد تومان از سوی نیکوکاران و خیرین تامین شده و حدود ۱ میلیارد تومان نیز از سوی خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است.

هاشم‌نیا با اشاره به ادامه روند آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد، ۲۳۰ نفر دیگر همچنان در زندان هستند که تلاش می‌شود تا پایان سال، ۸۰ نفر از این زندانیان آزاد شوند.

وی افزود: برای آزادی ۲۳۰ زندانی باقی‌مانده، حدود ۱۵ میلیارد تومان لازم است که از افراد نیکوکار و خیرین تقاضا می‌شود در جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد همکاری داشته باشند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان اظهار کرد: خیرین جهت همکاری و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی شعبه ممتاز اهواز و یا شماره کارت بانک انصار ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۳۸۲۲۵۶۵ به نام ستاد دیه اقدام کرده یا با شماره تلفن ۳۲۲۷۰۷۹۹ ستاد دیه استان خوزستان تماس بگیرند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/593565کپی شد!
94