تقدیر فرمانده شناور آمریکایی از ایران

دیوید نارکر فرمانده شناورهای آمریکایی که عصر روز گذشته توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف و امروز آزاد شدند، با اشاره به جزئیات ماجرا گفت: ما از کویت به بحرین می‌رفتیم که یک اشتباه رخ داد و ما نادانسته وارد آب‌های سرزمینی ایران شدیم.

وی که ۲۷ سال دارد، ادامه داد: نشانه‌هایی بر روی صفحه مکان‌یاب شناور دیدم که نشان دهنده این بود که اینجا آب‌های سرزمینی ایران است، اما من اشتباه کردم و وارد این محدوده شدیم و از این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.

فرمانده شناورهای آمریکایی با تشکر از رفتار ایرانی‌ها با خود و همکارانش گفت: رفتار ایرانی‌ها با ما بسیار خوب بود و از آنها سپاسگزاریم.

نارکر درباره لحظه دستگیریشان به دست نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شناورهای ایرانی به ما نزدیک شدند، آنها مسلح بودند و ما تلاش کردیم که با آنها صحبت کنیم ولی دستگیرمان کردند.

او که اهل ایالت شیکاگو امریکا و مجرد است، گفت: دوست دارد هرچه زودتر به کشورش برگردد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۶:۳۰ سه شنبه ۲۲ دی دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ۱۰ تفنگدار مسلح (۹ مرد و یک زن) وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بود که واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه آنها را توقیف و به جزیره فارسی منتقل کردند.

این افراد پس از بررسی صحت ادعایشان مبنی بر ورود اشتباه به محدوده آبهای سرزمینی جمهوی اسلامی ایران و عذرخواهی، ظهر امروز در آبهای بین‌المللی رها شدند.

 

مهر

https://hoorkhabar.ir/593411کپی شد!
81