شناسایی آدم ربایان کارون

سید محمد صالحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با تشریح عملکرد ۹ ماهه نیروی انتظامی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار کرد: در سال جاری ۷ درصد کاهش انواع سرقت در سطح استان خوزستان را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی این دوره ۶۷ درصد از جرائم کشف شده است افزود: در بخش سرقت موتورسیکلت ۱۶ درصد، سرقت از  اماکن ۱۰ درصد همچنین سرقت وسایل داخل خودرو  هشت درصد صورت گرفته است.

جانشین انتظامی خوزستان، کنترل مجرمان سابقه‌دار، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های حفاظتی مراقبتی تشدید برخوردهای قضایی با مجرمان، توسعه و افزایش کمی و کیفی آموزش همگانی در سطح جوامع هدف و… را از مهمترین عوامل موثر در کاهش سرقت در مدت یاد شده عنوان کرد.

*”ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی”

صالحی خاطرنشان کرد: در راستای “ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی” که توسط فرماندهان و مسئولان انتظامی  استان صورت گرفت به موفقیت‌های بسیار خوبی در کاهش جرائم دست پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت برخی از ادارات دولتی و حتی برخی مدارس در بعد از ساعات اداری به‌عنوان پارکینگ، استفاده از دوربین‌های مدار بسته در ادارات دولتی خصوصی در کاهش مستقیم جرائم طی ۹ ماهه امسال داشته است.

صالحی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر طی مدت یاد شده گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در سطح استان با تلاش و همکاری حوزه مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی صورت گرفته، همچنین پنج درصد افزایش کشفیات مواد مخدر  و یک درصد انهدام باندهای توزیع مواد مخدر در سطح استان داشته‌ایم.

به گفته جانشین انتظامی خوزستان، امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد کاهش انواع جرائم را داشته که مشارکت و همکاری مردم با عوامل نیروی انتظامی و پلیس در کاهش جرائم بی‌تاثیر نبود.

وی یادآور شد: ۴۲ درصد در بخش سرقت از اماکن، در بخش سرقت از وسایل داخل خودرو ۲۰ درصد و در بخش سرقت از مغازه‌ها ۱۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

صالحی اضافه کرد: با اجرای “طرح ارتقای امنیت اجتماعی” با وجود مدت زمان محدود اجرای طرح در مجموع با یک‌درصد افزایش کشفیات شامل ۱۰۵ درصد کشف کیف قاپی، ۳۵ درصد کشف اشیای مسروقه از مغازه‌ها و ۶۲ درصد کشف سایر جرائم را به همراه داشت.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ۵۳ درصد کاهش شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: به دنبال کاهش شکایات ۵۹ درصد افزایش رضایتمندی مردم را کسب کرده‌ایم.

*یک فقره آدم ربایی در شهرستان کارون و ۲ فقره قتل در شهرستان خرمشهر

صالحی با اشاره به وقوع یک فقره آدم ربایی در شهرستان کارون و دو فقره قتل در شهرستان خرمشهر عنوان کرد: عملیات شناسایی آدم ربایان ظرف ۷۲ ساعت انجام و یکی از آدم ربایان دستگیر و شخص دیگری با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی دستگیر و به زودی تسلیم خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: اختلافات خانوادگی در شهرستان خرمشهر  منجر به قتل پدر و عمه توسط یک دختر ۲۵ ساله شد که با تلاش کارآگاهان این خانم که به یکی از استان نزدیک متواری شده بود، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

https://hoorkhabar.ir/591936کپی شد!
108