واکنش امام جمعه آبادان به خنداونه

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری آیین ۹ دی و هفته ولایت که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: معتقدیم که جشن‌های مربوط به ولادت‌ها همچون ولادت پیامبر اکرم(ص) بایستی باشکوه برگزار شود و از تمامی ظرفیت‌ها برای شاد کردن مردم استفاده کنیم.

وی افزود: در بحث شاد‌سازی فضای اجتماع یکی از نکات قابل اشاره برنامه خندوانه بود که این برنامه با وجود داشتن نقاط ضعف، اما برنامه قشنگی است که توانسته اجتماعی را گرد خود بیاورد و مردم بنشینند و دو ساعت خوب و شاد داشته باشند و از این برنامه استفاده کنند.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: خندوانه برنامه شاد و پر محتوایی است که هم نکته دارد، هم طنز، هم تیکه، هم اینکه گاهی آدم را از غفلت بیدار می‌کند، گاهی با موضوعات سیاسی و یا اجتماعی برخورد می‌کند، خیلی هم قشنگ است و کلی از افراد هم می‌خندند، از این برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند یک برنامه شاد، اگر چنانچه یک جریان حرامی در آن نباشد نمی‌شود به‌عنوان یک برنامه شاد از آن اسم برد اما ما می‌گوییم که چنین نیست.

ابراهیمی‌پور با تاکید بر طراحی و برنامه‌ریزی بر اجرای برنامه‌های شاد برای مردم خطاب به مسئولان فرهنگی شهر تصریح کرد: حتما برای اجرای این برنامه‌ها اعتبار بگذارید ضمن آنکه از توان هنرمندان بومی در اجرای این برنامه‌ها استفاده کنید.

وی خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان اظهار کرد: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که بالاخره پس از سال‌های متمادی حکم مسئولیتش امضاء و ابلاغ شد، بایستی موضوع بهره‌گیری از توان هنرمندان را دنبال کند و در صورت نیاز نیز از ظرفیت منطقه آزاد اروند در جهت برگزاری هرچه باشکوه آیین‌های خاص هفته وحدت بهره ببریم.

وی تصریح کرد: تلاش شود تا آن پولی که برای ایجاد فضای شاد هزینه می‌شود چرخشش در فضای آبادان باشد ضمن آنکه یک فضای شادی را نیز در هفته وحدت، ولادت پیامبر اکرم (ص)، ولادت امام صادق (ع) و سایر ولادت‌ها داشته باشیم.

امام جمعه آبادان گفت: بکوشیم تا کسی فضای شادی را خدای ناکرده فضای سیاسی نکند تا از این زیبایی‌ها کاسته نشود.

ابراهیمی‌پور خدمت به مردم همیشه در صحنه آبادان را افتخاری برای تمام مسئولان این شهر دانست و افزود: آبادانی‌ها ۳۷ سال سختی را با گوشت و پوست و استخوانشان لمس کرده‌اند، تمامی کم‌کاری‌های ما را می‌بینند اما به عشق انقلاب، رهبرشان و ولایتشان در صحنه‌اند.


فارس

https://hoorkhabar.ir/591930کپی شد!
101