خبیر از تلاش برای هیات های نظارتی انتخابات خبرگان و مجلس خبرداد

به گزارش هورنیوز ؛ نشست خبری فرج الله خبیر ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

وی اظهار کرد: از اواخر سال گذشته تمام برنامه‌ها و تمهیدات مربوط به برگزاری انتخابات در سال جاری فراهم و برنامه‌ریزی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: از اواخر خردادماه سال جاری و با توجه به دستور وزیر کشور و نص صریح ماده ۲۹ قانون اساسی، متقاضیان کاندیدا شدن در انتخابات باید ۶ ماه قبل از ثبت نام مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا و از دستگاه مربوطه موافقت کتبی اخذ کنند.

خبیر خاطرنشان کرد: در فاصله خردادماه سال جاری تا ۲۰ آذر ماه جاری ستادهای انتخابات کشور و استان‌ها وقت زیادی را صرف آموزش نیروهای برگزار کننده انتخابات کرد.

فرج الله با بیان اینکه تعداد شعب ثبت نام و اخذ رأی و چگونگی تجهیز آنها برای برگزاری انتخابات قطعی نیست ادامه داد: با تشکیل هئیت اجرایی و فرآیند پیش بینی شده شعب تعداد نهایی شعب توسط هیئت‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

* ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی در سطح استان

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان تصریح کرد: بنا به بررسی‌های انجام شده در ۲۷ شهرستان و ۴۰ بخش استان خوزستان ۲ هزار و ۹۰۰ شعبه اخد رأی برآورد شده است.

خبیر با بیان اینکه شعب اخذ رأی با شعب ثبت نام تفاوت دارد گفت: در هر شعبه دو صندوق اخذ رأی پیش بینی شده که یکی جهت اخذ رأی مجلس خبرگان رهبری و دیگری به منظور اخذ رأی مجلس شورای اسلامی است.

به گفته وی، عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی در سطح استان ۵۰ هزار نفر هستند.

فرج الله با اشاره به مشکل کوهستانی بودن برخی مناطق اخذ رأی در استان در برقراری ارتباط با مرکز استان تاکید کرد: از ۲ هزار و ۹۰۰ شعبه مشکل آنتن‌دهی ۲ هزار و ۷۲۰ شعبه محرز شده و تنها ۲۳۰ نقطه مشکل آنتن دهی دارند.

خبیر یادآور شد: در استان خوزستان ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی و ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی وجود دارد، از این ۱۳ حوزه به‌صورت سرشکن زیر نظر فرمانداری‌های مرکزی نظارت می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: هشت نفر هیئت نظارتی مجلس خبرگان رهبری از بین ۳۰ معتمد و مورد قبول دادستان استان، ثبت احوال استان و فرمانداری انتخاب شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که هئیت‌های نظارتی مجلس نیز با خبرگان یکی شود تا در روند اجرایی نظارت کمتر دچار مشکل بشویم.

وی اضافه کرد: ستاد انتخابات استانداری خردادماه سال جاری با صدور احکام مربوطه تشکیل شده است.

خبیر از تشکیل شش کمیته در ستاد انتخابات خبر داد و افزود: این کمیته‌ها شامل: کمیته امنیتی ستاد، استعلامات، فن آوری، اطلاع رسانی حقوقی و شکایات است.

*ستاد انتخابات استانداری تاکنون ۸۶ مصوبه و ۱۷ جلسه برگزار کرده است

به گفته معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، ستاد انتخابات استانداری تاکنون ۸۶ مصوبه و ۱۷ جلسه را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه بخش‌های مرکزی در سطح استان فاقد هیئت‌های اجرایی هستند و توسط فرمانداران نظارت می‌شوند، گفت: برای ۲۷ شهرستان و ۴۰ بخش در مجموع ۶۷ هئیت اجرایی پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با ارائه آماری از میزان و تعداد رأی دهندگان در انتخابات پیش روی تصریح کرد: طبق آمار ثبت احوال استان، ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از هم استانی‌ها واجد شرایط رأی دادن هستند، ضمن اینکه فعلا آمار دقیقی از رأی اولی‌ها نداریم.

فرج الله خاطرنشان کرد: از هشت شهر کلان کشور، پنج شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در استان خوزستان در نظر داریم حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

فارس

https://hoorkhabar.ir/591311کپی شد!
166
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.