اوضاع بهبهان آرام و تحت کنترل است

به گزارش هورنیوز، عصر روز گذشته، ساکنان روستای شهرویی بهبهان در اعتراض به آنچه عدم استخدام نیروهای بومی خود در پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ می‌دانستند، اقدام به انسداد جاده بهبهان به اهواز کردند که  پس از اعزام نیروهای نظامی و انتظامی به محل تجمع، درگیری فیزیکی بین تجمع‌کنندگان و نیروهای انتظامی به وقوع پیوست و در این میان یک نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند .

در این رابطه حسین ملک خدایی فرماندار بهبهان در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: اهالی روستای یاد شده با ادعای استخدام نشدن اهالی روستا در پالایشگاه بیدبلند، ابتدا نسبت به بستن جاده متهی به پالایشگاه اقدام کردند.

وی اضافه کرد:ماموران نیروی انتظامی که برای باز کردن جاده به منطقه مورد نظر اعزام شده بودند، مورد حمله ساکنان این روستا واقع شدند.
ملک خدایی ادامه داد:این افراد با سلاح گرم به سوی مامموران تیراندازی کردند که در این حادثه، یکی از اهالی روستا کشته شده و دو تن نیز مجروح شدند.

فرماندار بهبهان افزود:هم اکنون، آرامش در منطقه حاکم است و تعدادی از مسببان این حادثه نیز دستگیر شدند.
گفته می شود، پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان قرار است چهار هزار نیرو استخدام کند و اولویتی نیز برای مردم منطقه قائل نشده است.

همچنین سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: این موضوع به طور جدی در شورای تأمین در حال رسیدگی است و به زودی اطلاعات تکمیلی از این حادثه اعلام خواهد شد.

اسحاقی گفت: نیروی انتظامی با توجه به وظیفه قانونی جهت تأمین امنیت شهروندان، با ورود به محل تجمع خواستار آرامش حاضرین بود که با اعتراض شدید معترضان مواجه شد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در پایان اضافه کرد: این مسئله از حالت طبیعی خارج شده بود که در این حال ماموران انتظامی با وجود تلاش برای متفرق کردن معترضان و بازگرداندن آرامش با آنها، عده‌ای برای برهم زدن نظم عمومی کار را به تشنج رساندند.

مقتدایی: این یک برداشت غلط است که تصور کنیم امکانات موجود در هر منطقه، مختص به آن منطقه است

در همین زمینه استاندار خوزستان به خبرنگار ایلنا گفت: در حادثه روز گذشته‌ روستای شهرویی از توابع بهبهان، برخی با  نیروهای انتظامی و بسیج درگیر شدند مورد تعرض قرار گرفتند که با عاملان آن، برخورد قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این یک برداشت غلط است که تصور کنیم امکانات موجود در هر منطقه، مختص به آن منطقه است، این امکانات ابتدا ملی، سپس استانی و در نهایت، منطقه‌ای هستند.

مقتدایی افزود: در دو سال گذشته، وقتی مدیریت کلان استان به سمت و سویی رفته که مردم هر منطقه از امکانات پیرامون خود بهره‌مند شوند، دیگر یک چنین اقداماتی بی‌مورد است.

استاندار خوزستان که صبح امروز از بهبهان بازدید کرده بود، اوضاع را آرام و تحت کنترل اعلام کرد.

https://hoorkhabar.ir/590853کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.