آخرین اخبار از راه آهن خرمشهر به بصره

عباس آخوندی درباره اتصال راه ریلی ایران به عراق از طریق خط آهن خرمشهر- بصره گفت: امیدواریم با دستور رئیس جمهوری تنگناهای مالی این پروژه برطرف و با تامین منابع مالی مورد نیاز، مناقصه آن برگزار شود.
وی افزود: بسته به میزان تامین مالی باید دید تا چه میزان می توان در زمان اجرای این پروژه صرفه جویی کرد.
آخوندی افزود: در سفری که امسال به عراق داشتم درباره ساخت پلی روی اروندرود توافق شد که امکان عبور کشتی های بزرگ از زیر این پل وجود داشته باشد. البته طراحی مهندسی این پل به طور کامل انجام شده است.

** مقام های بلندپایه با قطار در مسیرهای حومه ای رفت و آمد خواهند کرد
وزیر راه و شهرسازی درباره توسعه خطوط قطارهای حومه ای گفت: یکی از بحث های وزارت راه و شهرسازی، توسعه حمل و نقل حومه ای شهرهایی مانند تهران٬ اصفهان٬ شیراز٬ مشهد و کرج است تا ساکنان منطقه های حومه ای از طریق ریل به کلانشهرها تردد کنند.
وی تاکید کرد توسعه قطارهای حومه ای از نظر ایمنی و صرفه جویی مصرف انرژی و وقت اهمیت دارد.
به گفته او، «چنین اقدام هایی عین اجرای بحث اقتصاد مقاومتی است زیرا یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی بر صرفه جویی انرژی تاکید دارد».
عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت میان دو کلانشهر تهران و کرج روزانه ۱۱۴ هزار وسیله نقلیه رفت و آمد می کنند و افزود: تلاش می کنیم این حجم از رفت و آمد کم کم به ریل منتقل شود.
به گفته او، به مقام های بلندپایه پیشنهاد شده است با قطار در مسیرهای حومه ای رفت و آمد کنند و خود را جای یک مسافر قرار دهند تا بتوان مشکل ها و مسائل آنان را فهم و آنها را حل کرد.
آخوندی بر چهارخطه کردن محور تهران- کرج تاکید کرد و افزود: این محور تا زنجان و سپس ترکیه دوخطه می شود تا به توسعه ترانزیت شمال به جنوب نیز توجه شود.
وی یادآوری کرد اکنون ۶ رام قطار برای خط حومه ای تهران- کرج- هشتگرد در نظر گرفته ایم و در تلاشیم با افزایش خطوط و ناوگان بخشی از مسافران جاده به قطار منتقل شوند٬
وزیر راه و شهرسازی گفت: از شمال مسیر آزادراه تهران- کرج، مترو و از جنوب آن خط آهن عبور می کند تا ساکنان شهرهای حومه ای از امکان حمل و نقلی استفاده کنند.
تشکیل شرکت قطارهای حومه ای در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
با تشکیل این شرکت جابجایی مسافران حومه ای در اطراف شهرهای بزرگ مانند کلانشهر تهران با کمترین هزینه به آسانی انجام می شود.

https://hoorkhabar.ir/590642کپی شد!
47