فدراسیون کشتی به بندهای قرارداد مسابقات جهانی عمل نکرده است

به گزارش گروه وبگردی هورنیوز از فارس ابراهیم عچرش در خصوص برگزاری مسابقات جهانی کشتی در خرمشهر و مصاحبه‌های مسئولان فدراسیون کشتی در خصوص عدم همکاری این سازمان در جهت برگزاری این رقابت‌ها، اظهار کرد: قراردادی ما بین سازمان و منطقه آزاد اروند و فدراسیون کشتی در حضور رئیس فدراسیون و مدیرعامل سازمان منعقد شده و همه چیز در این خصوص شفاف و روشن است.

وی در ادامه گفت: در این قرارداد آورده شده که سازمان منطقه آزاد اروند در سه مرحله باید مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به حساب فدراسیون کشتی واریز کند و فدراسیون نیز در قبال دریافت این وجوه رسید کارهایی را که انجام می‌دهد را همراه با گزارش عملکرد به سمع و نظر سازمان برساند.

* فدراسیون کشتی تاکنون هیچ سندی ارائه نداده است

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در بخش دیگر این قرارداد آمده است که فدراسیون کشتی اسناد و فاکتورهای موجود را که بابت هزینه‌های این مسابقات خرج می‌شود به منطقه آزاد تحویل دهد، تاکنون ۱۰ میلیارد ریال به فدراسیون کشتی پرداخت شده، اما فدراسیون تا کنون هیچ سندی مبنی بر هزینه‌های انجام شده را تحویل سازمان منطقه آزاد اروند نداده است، در حالی که این موضوع طبق قرارداد باید انجام می‌گرفت.

عچرش عنوان کرد: فدراسیون کشتی باید فاکتورهای مربوط به رزرو هتل، اخد مجوز، انتقال تیم‌ها به تهران و سپس به آبادان و سایر موارد را به سازمان تحویل می‌داد که در ازای آن ما نیز هزینه آن را پرداخت کنیم.

وی تأکید کرد: نصب تجهیزات داخل سالن نیز بر عهده فدراسیون بوده که تاکنون هیچ اقدامی در خصوص نصب دوربین‌ها، تبلیغات محیطی و تیزر، نصب تشک‌ها، نور‌پردازی و سایر موارد صورت نگرفته است.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین فدراسیون کشتی تاکنون اقدام مناسبی در خصوص ساماندهی خبرنگاران صورت نداده است، در حالی که سازمان منطقه آزاد به بیش از ۷۰درصد تعهدات خود جامه عمل پوشانده و تا فردا نیز ۳۰ درصد باقیمانده نیز به حساب فدراسیون کشتی واریز خواهد شد.

* تعمیر و راه‌اندازی سالن بر عهده منطقه آزاد اروند نیست

عچرش در خصوص شرایط سالن محل برگزاری مسابقات یادآور شد: تعمیر و راه‌اندازی این سالن در حیطه اختیارات سازمان منطقه آزاد نیست و اداره‌کل ورزش و جوانان استان وظیفه اتمام این پروژه را بر اختیار دارد و باید علت را جویا شد که با وجود اعتبارات چرا تا کنون این سالن تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: البته مدیرکل ورزش و جوانان استان از آماده سازی سالن تا فردا خبر داده و شرایط میزبانی از سوی ما کاملاً مهیا خواهد بود، اما فدراسیون کشتی با وجود جوسازی‌هایی که انجام داده، تاکنون به کدامیک از بندهای قرارداد خود با سازمان منطقه آزاد اروند پایبند بوده است.

* ۱۰ میلیارد واریز شد، دریغ از یک فاکتور!

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به واریز ده میلیارد ریال به حساب فدراسیون کشتی تاکنون بیان کرد: تاکنون فدراسیون کشتی حتی از ارائه یک سند، فاکتور یا رسید سر باز زده است، در حالی که ارائه فاکتور در قبال واریز وجه در قرارداد آمده است.

عچرش عنوان کرد: در ماده سه قرارداد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قید شده بابت حمل و نقل تیم‌ها و استقرار در تهران و اعزام به آبادان قید شده است.

وی اضافه کرد: در بند «ب» این قرارداد همچنین ۵۰۰ میلیون تومان دیگر باید در قبال نصب سکوی مسابقات، تشک، کادر اجرایی، داوران، سیستم صوتی و تصویری پرداخت می‌شد که تاکنون یک میلیارد به حساب فدراسیون واریز شده اما هیچکدام از این موارد توسط فدراسیون مشاهده نشده است.

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد هزینه اسکان، جابه‌جایی کشتی‌گیران در داخل آبادان و خرمشهر نیز ۲۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و هزینه اخذ جواز ارزی و سایر هزینه‌ها نیز ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که هنوز تیمی وارد آبادان نشده که این پول به حساب فدراسیون واریز شود، اما این مبلغ نیز تا روز یکشنبه به حساب فدراسیون کشتی واریز خواهد شد تا بهانه‌ای در این خصوص وجود نداشته باشد، در مقابل، فدراسیون کشتی هنوز به هیچکدام از بندهای قرارداد خود عمل نکرده است.

* فدراسیون کشتی طبق قرارداد تخلف کرده است

عچرش خاطرنشان کرد: فدراسیون مکلف است نسبت به پخش مستقیم این رقابت‌ها در شبکه‌های ملی و استانی و همچنین جذابیت‌های بصری، هزینه داوران، تجهیز سالن مسابقات اهتمام ورزد.

وی در پایان گفت: با وجود مصاحبه‌های مسئولان فدراسیون مبنی بر عدم همکاری سازمان، تاکنون هیچ موردی از عملکرد مثبت و رو به جلویی از فدراسیون شاهد نبوده و طبق قرارداد این یک تخلف توسط فدراسیون کشتی محسوب می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/590517کپی شد!
143
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.