بازگشت ۸۰ درصد زائران ایرانی اربعین به کشور

سردار حسین اشتری یکشنبه در جریان بازدید از مرز بین المللی شلمچه گفت: روند بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور تا سه روز آینده به پایان می رسد.
وی با اشاره به تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی ناجا در اربعین حسینی اظهار داشت: با برنامه ریزیهای انجام شده در جریان سفر زائران به کربلای معلی هیچ مشکل امنیتی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و یا دیگر مرزهای جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامد.
سردار اشتری به استفاده ناجا از تجهیزات نوین برای برقراری امنیت در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت:در صدد استفاده از تجیهزات و نوآوری های جدید برای ارتقاء شاخص های امنیتی در ناجا هستیم.
وی افزود: در مراسم اربعین امسال با افزایش سه درصدی گیت های گذرنامه و استفاده از ۱۵۰ گیت در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه شاهد حرکت روان زائران برای خروج و ورود به کشور بودیم و مشکلی در این مورد مشاهده نشد.

**مردم نگران عروسکهای زائران نباشند

فرمانده ناجا گفت:تمام وسایل زائران اربعین حسینی به صورت دقیق از سوی نیروی انتظامی بررسی می شود و مردم نگرانی از بابت عروسک های که زائران به کشور وارد می کنند نداشته باشند.
وی ادامه داد: در صورتی که مورد مشکوکی مشاهد شود در محل از سوی پرسنل ناجا بررسی و وسائل پس از رفع مشکل به زائران تحویل داده می شود.
سردار اشتری با تقدیر از ستاد اربعین حسینی کشور و استان خوزستان در هماهنگی سفر زائران حسینی به عراق گفت:هماهنگی خوبی در استان خوزستان در بحث اربعین وجود داشت.
وی گفت:زائران اربعین حسینی که تازه به کشور بازگشتند با توجه به شروع بازندگی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عجله نکردن در بازگشت به محل سکونت خود توجه داشته باشند.
امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر از دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند.

https://hoorkhabar.ir/589912کپی شد!
81