عشایر خوزستان دین خود را به اربعین حسینی ادا کردند

آیت الله عبدالکریم فرحانی امروز در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: اربعین نماد تشیع امت اسلام و نماد بلوغ، حرکت و نشاطی است که در روز عاشورا اتفاق افتاد. این بلوغ باید تاریخ را تحت تأثیر خودش قرار دهد که الحمدلله قرار داده است.

آیت الله فرحانی بیان کردک حضور این همه زائر مشتاق در مرز شلمچه نشان می دهد، عقیله بنی هاشم و همراهان سید الشهدا (ع) رسالت انتقال پیام و تسخیر دژ تزویر معاویه در سوریه و شام را به خوبی انجام داده اند.

وی افزود: خوشبختانه عشایر غیور و ولایتمدار خوزستان که دروازه تشیع ایران اسلامی است و خوزستانی که دین خودش را به اسلام ادا کرده این بار هم در همایش بزرگ تشیع در اربعین دین خودش را ادا می کند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: همانطوری که دیدم، موکب هایی برای پذیرایی، استقبال و خدمات رسانی به زائران حسینی تشکیل شده به دست مردم و حمایت آنها شور و نشاط بسیار زیادی دارد.

آیت الله فرحانی عنوان کرد: حرکت های خوبی برای بهبود زیرساخت های استان خوزستان در راستای خدمات رسانی به زائران انجام شده ولی هنوز عقب هستیم ولی این حجم حضور میلیونی زائران در اربعین اقتضا می کند که زیرساخت ها و حرکت های آینده برای خدمت رسانی به زائران بیشتر باشد.

وی در ارتباط با فعالیت نیروهای مسلح نیز گفت: خوشبختانه وضعیت تأمین امنیت بسیار خوب بود و باید از تلاشگران این عرصه تقدیر و قدردانی کرد.

https://hoorkhabar.ir/589661کپی شد!
108