جوانان هلال احمر ، منادیان سلامت در جامعه

به گزارش هورنیوز به نقل از هلال احمر استان خوزستان؛ بیژن فتاحی راد با اشاره به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، آموزه های دینی و علل ناباروری و فراگیری آموزش های لازم گفت: با برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف می توانیم آسیب های جامعه را کاهش دهیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان از جوانان عضو هلال احمر با عنوان منادیان سلامت تعبیر کرد و افزود: در این کارگاه آموزشی که با استقبال اعضای فعال در کانون های مختلف مراکز امور جوانان در سراسر خوزستان همراه بود، مباحثی همچون ازدواج سالم در نسل جوان، باید ها و نباید های قبل از ازدواج، معرفی مهارت های پیش از ازدواج، باورهای درست و نادرست در مورد ازدواج، ملاک های انتخاب همسر، دوره نامزدی و اهداف آن، اشتباهات عمده در هنگام انتخاب همسر، توجه به ویژگی های قابل تغییر و غیرقابل تغییر افراد،اهمیت نشان دادن خود واقعی و کنترل روابط عاطفی مطرح شد.

در این کارگاه یکروزه ژاله نیلساز روانپزشک و مدرس دانشگاه با اشاره به ترس از دست دادن طرف مقابل، سوال نپرسیدن، در ارتباط نبودن خانواده ها، تسلیم زرق و برق زندگی مادی شدن، اظهار کرد: نبود دوره های آموزشی کافی و مناسب برای آشنایی جوانان با مسائل حاشیه های ازدواج، می تواند به اشتاباهات اساسی و مهم ادختران و پسران قبل از ازدواج منجر شود.

وی در خصوص ضرورت آموزش های پیش از ازدواج در سه مبحث آشنایی، نامزدی و ازدواج گفت: دختران  پسران برای انجام هرکاری باید مهارت های لازم مربوط به آن را کسب و سپس در مورد آن اقدام کرده و با توجه به فرهنگ ایرانی، اسلامی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا دچار مشکل نشوند.

این استاد دانشگاه عشق و صمیمیت، شریک حمایت کننده، شریک جنسی و والد شدن را از مهمترین دلایل درست ازدواج برشمرد و گفت: کسب آگاهی ها و اطلاعات لازم برای ایجاد یک ازدواج  سالم از عواملی است که در شناخت طرفین از یکدیگر بسیار کارآمد و در مهارت‌های قبل از ازدواج جوانان موثر است.

در بخش دوم این کارگاه نیز مباحثی در خصوص بیماری ایدز و علل ایجاد آن و راه های پیشگیری و جلوگیری از ابتلای به آن توسط استاد معاونت بهداشتی استان خوزستان ارائه شد.

در پایان این کارگاه نیز، شرکت کنندگان با طرح سوالاتی در مسائل مطرح شده در کارگاه، پاسخ خود را از امدرسان حاضر دریافت کردند.

https://hoorkhabar.ir/588725کپی شد!
44
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.