ساخت ۳۰۰ مدرسه و ۷۰ خانه توسط بسیج خوزستان

سردار حسن شاهوارپور صبح امروز در همایش شکوه هجرت که در محل هتل فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم بسیج در راستای محرومیت‌زدایی ساخت خانه عالم، خانه بهداشت و مساجد و اقداماتی این‌چنینی بوده که طی سال‌های گذشته در راستای تحقق آنها تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده و برنامه‌های مختلفی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح‌های بسیج و اردوهای جهادی از نیروهای جوان، معتقد و باانگیزه و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی مالی سازمان بسیج سازندگی کشور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرها و روستاهای کشور مشارکت دارند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان یادآور شد: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پایانی وجود ندارد و یک روال منطقی و مستمر را دنبال می‌کند.

شاهوارپور گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی و عمرانی نیز هر میزان که مناطق محروم نیاز داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی حمایت کنند، این روند ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بسیج برای حل مشکلات مردم در زمینه محرومیت زدایی گام‌های فراوانی را برداشته و همواره توانسته است که با اعتقاد و روحیه جهادی مشکلات را مرتفع کند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: در تابستان امسال تعمیر و تجهیز ۳۰۰ مدرسه انجام شده و با کمک بهزیستی و کمیته امداد، ساخت و ساز ۷۰ خانه در دستور کار قرار گرفته است.

شاهوارپور افزود: برخی از این خانه‌ها تحویل داده شده و تعدادی دیگر همچنان در دستور ساخت قرار دارند که امیدواریم هر چه زودتر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

این مسئول همچنین عنوان کرد: بیش از ۱۴ هزار مورد کمک بلاعوض انجام گرفته و در بخش توانمندسازی، اشتغالزایی تسهیلات ارزان قیمت به ارزش ۱۶ میلیارد تومان ارائه شده است.

به گفته شاهوارپور، ۹۰۰ پروژه نیز در سطح استان در راستای فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی انجام گرفته که صنایع تبدیلی، کشاورزی، رب سازی، دام پروری، ریسندگی، کنسروسازی از جمله این صنایع هستند.

وی در پایان بیان کرد: در مجموع ۵۴۱ پروژه تحویل داده شده و یا به بهره برداری رسیده و همه تلاشمان بر این است تا بتوانیم تعداد پروژه‌ها را به ۳ هزار پروژه برسانیم.

https://hoorkhabar.ir/588571کپی شد!
124