سقوط شهردار/ آیا تنش های شورای شهر کوت عبدالله پایان می یابد؟

به گزارش هورنیوز: چند ماهیست تنش در شورای شهر کوت عبدالله به اوج رسیده، به صورتی که امام جمعه شهرستان کارون از تریبون نماز جمعه به مسئولین عمرانی و شورای شهر کوت عبدالله نسبت به صیانت از آرای مردم در انجام امور عمرانی در شهر هشدار داده و یاد آور شد، رای مردم به شما مقدس بوده و برای عمران و آبادی این شهر بدور از حاشیه تلاش نمائید.

حجت‌الاسلام والمسلمین خضیراوی گفت: در امور شهرستان مدتی است که احساس میکنم کارهای عمرانی متوقف شده است، زیرا برای افتتاح بسیاری از پروژه های عمرانی حضور داشتم ولی برای اختتامیه  آنها هنوز خبری نیست.

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۲۰-۱۷امام جمعه کارون اظهار داشت: درخواست کردیم بعضی از نواقص برطرف شود ولی بعد از مدتی متوجه شدم که هیچ کاری در این قضیه انجام نشده و به همین خاطر دوستان شورا را فراخواندم و عرض کردم که چرا کارها متوقف شده است، که در جواب ایشان گفتند به مسئولین عمرانی شهر بر می گردد، بلاخره کارهای عمرانی را چه کسانی باید انجام دهد؟

وی بیان داشتند: نباید ما مصالح شهرستان را نادیده بگیریم و مصالح افراد را بر شهرستان ترجیح دهیم . اگر اشکالی در کار است اصلاح کنید، اگر نه در مدیریت عمرانی شهرستان تجدید نظر شود. چرا باید ۷ الی ۸ پروژه ای را که  افتتاح کردیم و از نزدیک دیدیم اینها متوقف باشند.

به گزارش هورنیوز: حدود یکماه از این ماجرا گذشت تا اعتراضات اعضای فراگیر در آخرین جلسه منجر به برکناری رئیس شورا و شهردار گردید.

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۲۳-۱۵به گفته رئیس شوراهای اسلامی خوزستان، طاهر باوی، رئیس شورای کوت عبدالله از تشکیل جلسات به دلیل اختلافات داخلی امتناء می نمود.
وی اظهار کرد: مشکل این شورا در فرمانداری کارون در حال بررسی است. یکی از اعضای شورای کوت عبدالله نیز دو روز پیش از اعتراض پنج عضو این شورا به برگزار نشدن جلسات اضطراری و طرح سوال از شهردار خبر داده بود.

به گزارش هورنیوز: رئیس شورای کوت عبدالله بهمراه سه تن از اعضای دیگر طیف مدافع شهردار را تشکیل می دادند.

طاهر باوی طی روزهای اخیر مقاومت زیادی در برابر طیف مخالف شهردار داشته تا موضوع سئوال مطرح نشود، ولی پس از برگزاری جلسه چهارشنبه ۲۸ آبان وی مجبور به استعفاء شده و طرح سوال از شهردار نیز که حدود دو هفته قبل به شهردار تسلیم شده بود، مطرح گردید.(لازم به توضیح است تغییر شهردار طبق قانون ماده ۳ و ۴ احراز شرایط شهردار، کاملا قانونی و نیازی به طرح سوال ندارد. قانونی که توسط دیوان عدالت اداری تفسیر و ابلاغ شده است و مراجع صدور حکم شهردار ، از تصمیم گیری در این رابطه باز می دارد و اختیار تام را به شورای شهر سپرده است)

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۲۶-۳۶با توجه به گزارش میدانی خبرنگاران هورنیوز از شهرستان  کوت عبدالله، نارضایتی های بسیاری از عملکرد شهرداری توسط برخی شهروندان اعلام شده که گفته می شود با پیگیری اعضای شورای شهر باعث تغییر شهردار و استعفای رئیس اسبق شورای شهر گشته است.

بر همین اساس جواد باوی بعنوان رئیس شورای شهر و جاسم اژدری بعنوان نائب رییس این شورا انتخاب شدند.

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۳۰-۴۱

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۳۳-۳۷

۲۰۱۵-۱۱-۱۹_۱۶-۳۵-۳۹

https://hoorkhabar.ir/588329کپی شد!
410
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.