پاسکاری مسئولین اهوازی در هوای بارانی! این مسابقه واترپلو چه وقت پایان می یابد!

به گزارش هورنیوز: اولین بارش های پاییزی در هفته های گذشته اهواز موجب آبگرفتگی و به زحمت افتادن شهروندان اهوازی گردید. به صورتی که این مهم و عدم چاره برای تخلیه به موقع آب موجب اختلال شدید در رفت و آمد شهروندان شد.

به گزارش خبرنگاران ما از شهروندان در سطح شهر بی تجربگی، ضعف و سردرگمی مسئولین در حل بحران آبگرفتگی، باعث شد مردم پس از روزهای پایان بارش باران همچنان با امواج خروشان آب، پس از عبور خودروها دست و پنجه نرم کنند!

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۰۶-۲۵در همین زمینه معاون شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: آبگرفتگی و جمع شدن آب در معابر سطح شهر در زمان بارندگی به دلیل عدم وجود شبکه دفع آب‌های سطحی می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه قطر لوله‌های شبکه فاضلاب فقط برای دفع فاضلاب در نظر گرفته شده، ظرفیت دفع آب‌های سطحی را ندارد؛ در این شرایط حتی ایستگاه‌های پمپاژ نیز به سرعت قادر به دفع آب‌های سطحی نیستند.
دشتی زاده با بیان اینکه کلان شهر اهواز باید شبکه مجزای دفع آب‌های سطحی داشته باشد، تصریح کرد: احداث این شبکه در سراسر کشور از وظایف شهرداری‌ها است و شرکت آب و فاضلاب مجوز هزینه کرد در زمینه احداث این شبکه را ندارد زیرا در بودجه شهرداری‌ها منظور شده است.
۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۱۱-۰۸همچنین خانم آذر زمانپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به چهره ناهمگون و اشباع خیابان‎ها از آب در هنگام بارندگی عنوان کرد: از معاونت خدمات شهری انتظار بیشتری در زمینه رسیدگی به این مساله می‌رود. البته دوستان می‌گویند تا ساعت ۳ نیمه شب در خیابان‎ها مشغول گشت‌زنی بوده ولی ما که چیزی ندیدیم! شاید گشت‎زنی آن‎ها مثال آن لباس پادشاهی باشد که هر کسی نمی‎تواند آن را ببیند و تنها فرهیختگان و عاقلان می‎توانند آن را ببینند!
عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در مورد مشکلاتی که در دل خدمات شهری وجود دارد بیان کرد: مشکل خدمات شهری ما بیشتر به کشیدگی شهر و پهن بودن آن مربوط می‎شود. بنابراین خدمات‎رسانی باکیفیت به چنین شهری مستلزم داشتن یک مدیر شش‎دانگ و باتجربه است که یک لحظه از مسائل غافل نشود و تقسیم کار را بین تمام اعضای زیرمجموعه خود داشته باشد و بتواند برای چنین مواردی آمادگی مدیریت بحران و مجموعه را داشته باشد.
۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۱۳-۲۰در اظهار نظری دیگر محمدجواد رضوی، عضو دیگر شورای شهر اهواز گفت: سالها است دعا می‌کنیم که خدا رحمت نازل کند ولی در زمان بارندگی دچار مشکل می‌شویم که مقصر این شرایط نیز خود ما مسئولان هستیم.
وی افزود: برای فاضلاب شهر اهواز پیگیری‌های زیادی انجام شده و مسئولان آب و فاضلاب همواره می گویند که ما بودجه نداریم.
۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۱۵-۵۵همچنین حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری، دیگر عضو شورا نیز در مورد بارش باران و آبگرفتگی سطح شهر اهواز گفت: در خصوص آبهای سطحی نباید همه چیز را به گردن مسئولان آب و فاضلاب بیندازیم. دو سال از دوره ما در این شورا می گذرد ولی هنوز هیچ پیشرفتی در کانال غدیر مشاهده نمی شود. باید واقعیت ها را گفت. ما هیچ اطلاعی از پروژه‌ها نداریم و نسبت به زمان پروژه تاخیر زیادی را شاهد هستیم. چنانچه در منطقه غرب اهواز مشکل این کانال حل شود ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات آبهای سطحی حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: چرا باید ماشین‌های مکنده‌ای که در سازمان موتوری شهرداری اهواز وجود دارند، خوابیده باشند و وارد عمل نشوند. این نیز یکی دیگر از مشکلات است و در کل به نظر من اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۱۸-۱۴در نهایت هاشم بالدی مدیر کل حوادث غیر مترقبه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مشکلات فاضلاب استان و مخصوصاً اهواز تمامی ندارد اظهار کرد: هر چه شیب زمین کمتر باشد این گونه مشکلات نیز بیشتر پیش می آید گرفتگی های فاضلاب اهواز نیز به دلیل شیب کم است!!!

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۲۰-۳۵لذا با توجه به اینکه جامعه نیازمند ترویج فرهنگ نقد و نقدپذیری بوده و هدف از انتقاد، یک مجموعه نیست، بلکه اصلاح عملکرد آن مجموعه است، از مسئولین مربوطه انتظار می رود ضمن تلاش برای به دست آوردن اعتماد دوباره شهروندان اهوازی، قبل از شروع بارش های آینده فکری به حال عبور از این بحران در کمترین زمان ممکن داشته تا رضایت شهروندان فراهم گردد.

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۲۳-۰۵

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۲۴-۵۰

۲۰۱۵-۱۱-۱۴_۰۶-۲۷-۳۰
https://hoorkhabar.ir/587775کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.