به گزارش هورنیوز: افشارنیا از کاهش ۲۵ درصدی وقوع سرقت در خوزستان خبر داد

به گزارش گروه وبگردی هورنیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، فرهاد افشارنیا در نشست با دادستان‌های حوزه‌های قضایی این استان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی سرقت در استان اظهارکرد: در برخی جرائم تا ۴۶ درصد کاهش نیز مشاهده می شود و تنها در جرائم مرتبط با تصادفات رشد چهار درصدی را در این مدت شاهد بوده ایم.

وی عنوان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اخبار و آمار مربوط حوزه‌های قضایی و سایر اتفاقات حوزه‌های قضایی در اسرع وقت به مرکز استان اطلاع رسانی شود تا در صورت لزوم از این طریق در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین بر تسریع در روند اجرای احکام پرونده‌های کیفری تأکید کرد و گفت: پرونده‌های قضایی مسیری طولانی تا صدور احکام طی می کنند و نباید در اجرای احکام صادره تعلل کرد.

فرهاد افشارنیا تصریح کرد: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیز بر این مسئله تأکید شده است.

مقام عالی قضایی استان خوزستان با تأکید بر ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای مکاتبات اداری، گفت: بخشنامه ها، آیین نامه ها و سایر مکاتبات اداری نباید بر بسترهای الکترونیکی خارج از اتوماسیون اداری و سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms) قرار گیرد.

دکتر افشارنیا با اشاره به اهمیت نظارت مستمر دادستان‌ها و معاونین آنان از زندان‌های حوزه‌های قضایی مربوط، گفت: سوابق این بازرسی ها و اقدامات صورت گرفته باید به صورت جمع بندی شده به دادسرای مرکز استان اطلاع رسانی شود.

بازدید از مراجع انتظامی، کلانتری ها و واحدهای ابلاغ شهرستان ها، رسیدگی به پرونده های مسن و ثبت پرونده ها در سیستم مدیریت پرونده ها از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان خوزستان بود که در این نشست مطرح شد.

در ادامه این نشست، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان، اظهار داشت: هم اکنون ۶۹ هزار و ۷۲۱ پرونده مسن در حوزه های قضایی استان مطرح است که این پرونده ها مربوط به کلیه مراجع قضایی استان می باشد.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: رسیدگی به این پرونده ها مورد تأکید رئیس محترم قوه قضاییه است که باید هرچه سریع تر نسبت به آن ها تعیین تکلیف شود.

وی همچنین بر رعایت تناسب قرار صادره با نوع اتهام متهمان تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست عنوان کرد: سیاست دادگستری خوزستان در خصوص ثبت پرونده‌های قضایی تغییری نکرده است و کلیه پرونده‌ها باید در بدو ورود به محاکم قضایی ثبت شوند.

عباس حسینی پویا با تأکید بر اهمیت اجرای دادرسی الکترونیک در دادسرای استان، گفت: این روند در شش شعبه از دادسرای مرکز استان به صورت نمونه به اجرا درآمد و نتیجه آن بسیار مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: ماهانه هزینه زیادی بابت ابلاغ اوراق قضایی هزینه می‌شود که با اجرای دادرسی الکترونیک، نه تنها در این زمینه صرفه جویی صورت می گیرد بلکه از نظر تسریع در رسیدگی‌ها نیز گامی مثبت در این شعب برداشته می شود.

حسینی پویا از دادستان‌ها خواست تا در این راستا یکی از شعب خود را به عنوان نمونه انتخاب و ضمن اجرای طرح مذکور در آن شعبه، مراتب را به دادسرای مرکز استان اعلام کنند.

https://hoorkhabar.ir/586681کپی شد!
149
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.