قطع برق نبوده / زمین باید شیب داشته باشه / تقصیر کونوکارپوسه احتمالاً !!!

به گزارش هورنیوز: پس از چند روز باران که عده ایی می گویند اسیدی عده ایی هم غیر اسیدی، و ابراز نارضایتی هم استانیهای عزیز از سراسر خوزستان به جهت درگیری با مشکلاتی همچون قطع برق، سرریز شدن فاضلاب در خیابانها و منازل و هجوم بیماران به بیمارستانها برای جلوگیری از خفگی، هاشم بالدی مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری در مصاحبه اختصاصی با هورنیوز اوضاع استان را اینگونه توصیف کرده و گفت: دیروز ۱۰۰ درصد برق استان عادی بود و برای تأمین برق بعضی مناطق مانند خیابان توحید که نیاز به ۶ الی ۷ ساعت زمان داشت از شبکه ی دیگر استفاده کردند.

وی افزود: یک سری استانداردها وجود دارد و با توجه به اینکه مشکل قطعی برق از کدام یکی از قسمت ها انجام شده زمان وصل آن متفاوت است مثلا در صورت ایجاد مشکلات در کابل و فیبر حدود ۲ ساعت زمان برای وصل برق لازم است.

بالدی ادامه داد : هیچ قطعی برقی بیش از ۱۰ الی ۱۲ ساعت پیش نیامده!!!

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۹-۵۶-۱۸هاشم بالدی گفت: تمام دستگاه های مربوطه پای کار بودند اما کم و کسری ها از نبودن امکانات منشع می گیرد. به گونه ای که برای رفع مشکل برق شوش از شهرستان دیگری پایه برق تأمین کردیم.

وی در رابطه با بیمارستان ها توضیح داد: روز قبل کلیه بیمارستان ها اعلام آمادگی کردیم و در بحث دارو هیچ مشکلی نداریم اما به دلیل هجوم بیماران به بعضی بیمارستان های خاص مانند بیمارستان امام خمینی که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ساعت بعد حدود ۹۲۶ مراجعه کننده داشت و مشکل پذیرش بیمار وجود داشت که به همین دلیل از شهروندان خواستاریم که به بیمارستان های دیگر مانند آپادانا مراجعه کنند.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۹-۵۴-۰۹

مدیر کل حوادث غیر مترقبه در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مشکلات فاضلاب استان و مخصوصاً اهواز تمامی ندارد؟ اظهار کرد: هر چه شیب زمین کمتر باشد این گونه مشکلات نیز بیشتر پیش می آید گرفتگی های فاضلاب اهواز نیز به دلیل شیب کم است!!!

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۱۹-۵۸-۴۸وی اضافه کرد: قطع برق به دلیل گرد و غبارهایی بود که بر شبکه نشسته بود و بنده تضمین می کنم که در بارندگی های بعدی این مسائل پیش نمی آید.

در اظهار نظری دیگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: طوفان و تند باد شدید که از اواخر هفته گذشته در خوزستان شروع شد، به شبکه‌های توزیع برق در ۲۰ شهر استان خسارت وارد کرده است.

رضا غضنفری اظهار کرد: شهرهای مختلف استان از جمله ماهشهر، اندیمشک، شادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، امیدیه، دزفول و شوشتر و چندین شهر دیگر با پدیده طوفان مواجه شدند که تا زمان مخابره این خبر ۲۰۰ پایه فشار متوسط وضعیت در این شهرها کاملا تخریب شده است.

وی برآورد حجم ریالی خسارت وارده را منوط به جمع بندی کامل گزارش خسارت‌ها در شهرهای مختلف دانست و ضمن عذرخواهی از مردم استان به دلیل خاموشی‌های احتمالی ناخواسته گفت: این اطمینان داده می‌شود که پرسنل این شرکت با جدیت و تلاش بی‌وقفه در حال رفع مشکلات بوجود آمده هستند.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۲۰-۰۰-۲۲قابل تامل اینجاست! که مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه اکنون گرده افشانی در صدر علت بروز این حادثه قرار دارد گفت: چند سالی است درختچه ای به نام ‘ کنوکارپوس’ که بومی منطقه نیز نیست به صورت دستی در استان خوزستان به وفور کاشته شده است و اکنون فصل گرده افشانی آن است که کارشناسان معتقدند علت بروز تنگی نفس می تواند گرده افشانی این گیاه باشد.

۲۰۱۵-۱۰-۳۱_۲۰-۰۳-۵۵حال باید دید آبهایی که در سطح خیابان شهرهای استان خوزستان موج می زند و قطع برقی که بعضاً به بیش از ۱۲ ساعت هم به طول می انجامد و گرده افشانی درخت کونوکارپوسی را که بیش از ۱۰۰۰۰ نفر را راهی بیمارستان می کند، و هشدارهای را که از روزهای قبل داده شده ولی زیاد جدی گرفته نشده را کجای دل گذاشت؟ 

https://hoorkhabar.ir/586642کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.