هورنیوز در هفته ای که گذشت

 قنواتی گفت :باید از فضای فرهنگی برای رفع معضل اعتیاد استفاده کنیم۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۲۹-۵۸
نقش و تاثیر هنر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بررسی شد
در این نشست که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ، استاد و پژوهشگر مسایل اجتماعی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، هنرمندان با ارئه نظرات خود درباره چگونگی تاثیرگذاری هنر و ابزار هنری بر روند پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی پرداختند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: هرقدر تعداد فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتر باشد، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم تاثیر بسیار خواهد داشت. هرقدر فیلم، تئاتر، نقاشی، هنرهای تجسمی،… بیشتر تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد، جامعه شاداب تر و باطراوت تر خواهد بود و افراد کمتر به سمت و سوی مسایلی که با کمبود خلاء ها اتفاق می افتند، کشیده می شوند.

قنواتی ادامه داد: متاسفانه اعتیاد معضلات دیگری مانند طلاق، سرقت و… را هم در پی دارد. باید فکری کنیم و ببینیم چگونه می توانیم از فضای فرهنگی و هنری برای حل این معضل به طور مستقیم نیز استفاده کنیم و چگونه فضایی بوجود بیاوریم که دامنه گسترده تری از مردم را تحت تاثیر قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم یک تغییر رفتار پایدار داشته باشیم . مساله اعتیاد ریشه در فرهنگ ما ندارد و بیشتر به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی پیش آمده است و باید آموزش رفتارهای اجتماعی را در جمع عموم مردم برد و برنامه هایی اجرا کنیم که مخاطب آن مردم باشد و حتی عموم افراد و نه تنها هنرمندان در آن دخیل باشند.

قنواتی در پایان گفت: هرچند با بهبود فعالیت های اقتصادی، آسیب ها اجتماعی نیز کاهش می یابد اما هرچه جامعه سالم تری داشته باشیم مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی بهتر و راحت تر طی خواهد شد.

زنگ پدافند غیرعامل در خوزستان به صدا درآمد۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۳۲-۵۸

در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان شاهد پیام انقلاب اسلامی اهواز، با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استان به‌صورت نمادین به صدا درآمد

در این مراسم معاون امنیتی و انتظامی استاندار به شرح مفاهیم اولیه پدافند غیرعامل برای دانش آموزان حاضر پرداخت و بر ضرورت آموزش و تعلیم دانش آموزان در این زمینه تأکید کرد و گفت: تهدیدات، روزبه‌روز در حال تغییر و پیشرفت هستند و برای مقابله با آن‌ها باید آمادگی کامل و دانشِ لازم را کسب کرده تا بتوانیم از خود دفاع کنیم.

قدرت الله دهقان خطاب به مربیان و معلمان گفت: در آموزش دانش آموزان باید انعطاف داشته باشید و درصورتی‌که دیدید روش‌های آموزشی و پرورشی شما جوابگوی نیازهای امروزی دانش آموزان نیست، به‌جای اصرار بر ادامه کار، روش‌های جدید را جهت تشویق دانش آموزان به تعلیم به کار ببرید.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان نیز با اشاره به واقعه کربلا و روز عاشورا و همچنین سابقه تاریخی ایران در زمینه‌ی جنگ و دفاع مقدس گفت: مقوله‌ی دفاعِ عامل و غیرعامل با تاریخ کشور ما پیوند دیرینه دارد و هیچ‌گاه نباید از آن غافل شد.

جلیلی در مورد ضرورت رسیدگی وزارت نیرو به مشکلات مردم در سد گتوند گفت۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۳۴-۴۱
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس از وزیر نیرو در خواست کرد تا به مشکلات مردم در پشت سد گتوند و پرداخت خسارت آنها را رسیدگی کند

اسماعیل جلیلی در نشست علنی چهارشنبه ۵ آبان مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ به دلیل ‌بی‌توجهی به دو محور جنوب به شمال که زیر بار ترافیک هستند، انتقادات جدی وجود دارد؛ چراکه هر روز شاهد مرگ عزیزان خود در این محور هستیم که آخرین حادثه نیز ۷ نفر کشته داشت ولی علی‌رغم تذکرات قبلی برای تسریع در احداث محور دوم، اما تاکنون اقدام جدی برای رفع آن به عمل نیامده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: همچنان مشکل مردم در پشت سد گتوند باقی‌مانده است و متاسفانه خسارت‌هایی که به  حدود ۱۲۰ خانوار این منطقه وارد شده مشکلاتی را پدیدآورده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بلاتکلیفی ،‌عدم پرداخت خسارت، بی‌توجهی مدیران وزارت نیرو به ویژه سازمان‌هایی که متولی اجرای سد بودند باعث نارضایتی جدی مردم شده که انتظار است وزیر نیرو اقدامات لازم را به عمل آورد.

خبرهای خوش ارزانی از بازار کیان و دستفروشان نادری۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۳۵-۵۲
در مورد مکان های عرضه ی قلیان، وقتی با شخصی برخورد قانونی شود افرادی از آن حمایت کرده و سعی در فک پلمپ می کنند اما در صورت وجود قواعد نباید خلاف قانون عمل شود

اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز در رابطه با بحث فروش و عرضه ی قلیان گفت: جمع آوری کامل قلیان در پارک ها، سفره خانه ها و هر مکان عمومی دیگر نیاز به یک سری تمهیدات داشت که به دلیل ارزان قیمت بودن و استفاده آسان مصرف کنندگان پس از جمع آوری دوباره جایگزین می شد.

وی افزود: مجازات های کافی که بازدارنده استعمال و فروش قلیان باشد نیز وجود ندارد، که این دلیل محکم برای جایگزینی دوباره آن بعد از جمع آوری های پیشین بوده است.

ارزانی گفت: ابتداً شهرداری و سازمان پارک ها را برای جمع آوردی در پارک ها وارد موضوع کرده و سپس قهوه خانه ها، چای خانه ها، مغازه های ارائه دهنده ی قلیان و… را با کمک دیگر دستگاهها آغاز می کنیم.

وی در رابطه با حمایت های پنهانی بعضی مسئولین افزود: متأسفانه جامعه اینگونه است. در این زمینه وقتی با شخصی برخورد قانونی شود افرادی از آن حمایت کرده و سعی در فک پلمپ می کنند اما در صورت وجود قواعد نباید خلاف قانون عمل کنند.

فرماندار اهواز اظهار داشت: قلیان پدیده ای است که همه ی مردم باید مضر بودن آن را بپذیرند. ابتدا می بایست فرهنگ سازی و سپس برخورد شود متاسفانه در بعضی پارک ها میبینیم که خود خانواده ها نیز از قلیان استفاده کرده و حتی از عرضه کنندگان قلیان حمایت می کنند.

بازار جدید کیان در حال آماده سازیست
همچنین وی در رابطه با بازار کیان اظهار کرد: از سال قبل شهرداری اقداماتی مثبت برای بازار کیان انجام داد که در مراحل پایانی آن هستیم و امیدواریم حداکثر تا ماه دیگر این بازار را منتقل کنیم.

وی گفت: مکان خاصی را برای این بازار در نظر گرفته و در حال آماده سازی هستیم، که انشاءالله بتوانیم آنها را ساماندهی کنیم تا کسانی که قصد کاسبی دارند در آن منطقه اسکان داده شوند.

ارزانی در رابطه با جزئیات این بازار گفت: بازارچه ای نزدیک به بازار کیان با فاصله حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر با سازه ای ساده و مناسب، بدون مالکیت دستفروشان و با کرایه ناچیز در حد هزینه های تنظیف راه اندازی می شود که خوشبختانه نظر دستفروشان نیز مساعد است.

وی از برگزاری جلسه ای با موضوع بازار کیان و با حضور شهرداری در چهارشنبه ۲۹ مهر ماه خبرداد.

دستفروشان نادری به مکانی دیگر منتقل می شوند

ارزانی در بخش دیگر صحبتهایش به دستفروشان چهار راه نادری اشاره کرد و گفت: دستفروشان از ناچاری و برای کسب روزی حلال زحمت می کشند که در همین زمینه طرحی آماده شده تا ظرف چندماه آینده ساماندهی مناسبی برای این دستفروشان نیز آماده شود و هر کس در شهر قصد دستفروشی دارد در آن نقطه فعالیت نماید.

وی افزود: خیابان نادری مرکز شهر است که با بی نظمی دستفروش ها نابود شده، و همه در رابطه با این موضوع دچار مشکل شده اند، پس قطعاً مکان معیّن شده برای آنها در این بازار وجود نخواهد داشت.

ارزانی بیرگانی گفت: فرمانداری به جد درپی حل این مشکلات است و از هفته دیگر نیز بحث ساختن مکان مناسب برای دستفروش های نادری آغاز می شود.

وی در رابطه با مکان های مشخص شده گفت: برای افراد کارت صادر می شود و به همان تعداد کارت ها مکان برایشان تعیین می شود که در صورت اضافه شدن دستفروش جدید به طبع آن مکان جدید نیز برای آن اختصاص می یابد.

دهدشتی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت نیرو به زودی در مجلس کلید می خورد۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۳۶-۴۶
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس خبرداد

حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان با اشاره به آخرین اخبار از طرح “تحقیق و تفحص از وزارت نیرو” گفت: احتمالا نامه این تحقیق و تفحص به زودی از سوی رئیس کمیسیون کشاورزی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با تحقیق و تفحص  از وزارت نیرو موافقت کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه متذکر شد: پس از ارجاع نامه تحقیق و تفحص از وزارت نیرو موضوع این تحقیق و تفحص در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت تا پس از دفاع ، این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

دهدشتی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم این تحقیق و تفحص تا یک الی دو ماه آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در هفته‌های گذشته با کسب رأی استمزاجی، مورد موافقت اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفته است و این طرح در حال حاضر آماده ارجاع به صحن علنی مجلس برای نوبت بررسی است.

دادستان بهبهان از آخرین جزئیات حادثه تیراندازی روز عاشورا در بهبهان گفت۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۳۹-۵۲
با توجه به اینکه چند روز قبل در جلسه شورای تامین تذکرات لازم داده شده بود و با توجه به بحث داعش و قضیه دزفول نیروی انتظامی و سپاه در آمادگی کامل به سر می‌بردند و درکمتر از ۱۵ دقیقه ۶ نفر از عوامل حادثه شناسایی و دستگیر شدند

«فاضل محمد پور» دادستان عمومی و انقلاب بهبهان با تشریح حادثه جزئیات تیراندازی به عزاداران حسینی در مسیر امام زاده حیدر این شهرستان بیان کرد: ساعت ۲:۱۰ بامداد عاشورا یکی از این افراد با اسلحه شکاری به سمت عزاداران شلیک می‌کند که در این حادثه ۷ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران نیروی انتظامی و سپاه وارد عمل شدند و با توجه به اینکه چند روز قبل در جلسه شورای تامین به آنان تذکرات لازم داده شده بود و با توجه به بحث داعش و قضیه دزفول در آمادگی کامل به سر می‌بردند و درکمتر  از ۱۵ دقیقه ۶ نفر از عوامل حادثه شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان همچنین گفت: تیراندازی متقابل از سمت نیروی انتظامی صورت گرفت یکی از عوامل حادثه تیر خورد و چند نفر دیگر متواری شدند، ۶ نفر از عوامل حادثه در بازداشت هستند، پرونده در دست بررسی است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه تیراندازی صورت گرفت و شائبه قبلی هم وجود داشت که ممکن است داعش بیاید اما این عوامل هیچ تاثیری در روند عزاداری نداشت و ادامه یافت.

محمد پور ادامه داد: این حادثه قبیله ای نبوده است و حادثه تروریستی نیست و با حادثه تیراندازی در دزفول ارتباطی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: سه نفر از مجروحان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی نیز تحت درمان هستند. درتلاش هستیم تا تعدادی از افرادی که متواری هستند نیز دستگیر شوند.

درپایان…

سید خلف موسوی از مشارکت بخش خصوصی در جهت رونق شهر اهواز گفت
شهردار اهواز صبح امروز از پروژه ۳۱ طبقه ای و چند منظوره ی برج بزرگ اکسین ساحلی که با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است بازدید کرد۲۰۱۵-۱۰-۲۹_۱۸-۴۱-۱۶

در این بازدید سید خلف موسوی مشارکت بخش خصوصی را بهترین راه حل رونق شهر اهواز عنوان کرد و با اشاره به نقش چنین مجموعه های تفریحی و خدماتی و تجاری در پیشرفت شهر اهواز گفت: بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد هر کشور است و در توسعه و پیشرفت آن نقش اساسی ایفا می کند.

وی بر استقبال شهرداری اهواز از مشارکت بخش خصوصی جهت عمران شهری تاکید و تصریح کرد: تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری در شهرداری اهواز راهکاری بود که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تسهیل ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به پروژه های شهری اندیشیده اند.

شهردار اهواز ضمن اشاره به جامع بودن این پروژه که مشتمل بر هتل پنج ستاره، بزرگ ترین شهر بازی مسقف اهواز و ۱۵ طبقه اداری و تجاری است نیاز شهر به مجموعه هایی از این دست را ضروری دانست و تاکید کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای انجام پروژه هایی از این دست باید اطمینان خاطر و اعتماد لازم را داشته باشد و ما در شهرداری تمام تلاش خود را می کنیم که بسترهای مناسب را برای ایجاد چنین اطمینان خاطری فراهم کرده و چالش های پیش روی آنان را رفع کنیم.

در جریان این بازدید، مسئولان پروژه ی برج بزرگ اکسین ساحلی در گزارشی از روند اجرای این پروژه ،شهردار اهواز و هیئت همراه وی را در جریان چند و چون پیشرفت کار قرار دادند.

لازم به ذکر است، پروژه ی برج بزرگ اکسین ساحلی در ۳۱ طبقه و به ارتفاع ۱۶۰ متر در ساحل شرقی کارون و در نزدیکی هتل پارس  با ویژگی پنج طبقه پارکینگ، هشت طبقه تجاری، دو طبقه شهر بازی و هتل پنج ستاره در ۷ طبقه در حال احداث است و این پروژه بزرگ ترین برج جنوب غرب کشور خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/586464کپی شد!
57