آیت الله موسوی جزایری: در مقوله اقتصاد مقاومتی تاکنون کاری صورت نگرفته است

به گزارش هورنیوز؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه اهواز در روز تاسوعای حسینی (ع) با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: می بایست محتوای مراسمات عزاداری تقویت یابد. شعارهایی مانند لبیک یا حسین نباید تنها صرف ابراز احساسات باشد بلکه باید توأم باید واقعیت و درک باشد.

خطیب نمازجمعه اهواز افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) روشن است و ما باید تلاش کنیم تا با تقوای بیشتر، رعایت حجاب و خدمت به مردم نسبت به احکام خداوند، جامعه را اسلامی تر کنیم.

ایشان در ادامه به روایت لحظاتی از صحنه کربلا در روز تاسوعا را بیان فرمودند.

حضرت آیت الله جزایری در خطبه های دوم نماز جمعه اهواز با اشاره به شهادت مدافعان حرم در هفته گذشته به بیان رشادت ها و فضائل آن بزرگواران پرداخت و برای آنان طلب مغفرت و اعتلای درجات کردند.

وی در خصوص شهادت دو جوان دزفولی در حادثه تیراندازی تروریستی در روستای صفی آباد گفت: این عزیزان با ذوق و شوق برای برپایی مجلس امام حسین(ع) درحال خدمت بودند که بر اثر تیراندازی به شهادت رسیدند. خداوند به خانواده های آنان صبر دهد و به دو زخمی این حادثه سفای عاجل عنایت کند.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به نامه مهم رهبر انقلاب اسلامی به رئیس جمهور در خصوص الزامات اجرای برجام گفت: داروی شفابخش ملت و نظام ما توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ایشان در این نامه ضمن تایید بندهای نه گانه قانون اخیر تصویب شده در مجلس شورای اسلامی و ملاحظات ده گانه شواری عالی امنیت ملی، رهبرانقلاب نیز دستورات نه گانه ای در این خصوص افزودند.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کردند: رهبر معظم انقلاب در این نامه از دست اندرکاران تهیه و تدوین برجام که همان وزارت امورخارجه هستند و همچنین از منتقدینی که با ریزبینی نقاط ضعف برجام را بررسی کردند و همچنین مجلس شورای اسلامی، رسانه ملی و مطبوعات کشور تشکر به عمل آوردند.

خطیب نمازجمعه اهواز ادامه دادند: رهبر انقلاب در این نامه هدف آمریکا از ورود به مذاکرات هسته ای را در جهت حل و فصل این امر نداستند بلکه هدف آنان توسعه طلبی و گسترش سلطه نامشروع خود همسو با خواسته های رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

امام جمعه اهواز گفت: یکی از موارد مطرح شده در نامه مقام معظم رهبری تاکید بر ارائه تعهد کتبی و علنی برای تضمین برداشته شدن تحریم ها از سوی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا می باشد.

ایشان افزودند: مورد دیگر یادآوری نقض برجام پس از وضع هرگونه تحریم جدید به بهانه حقوق بشر و یا موارد دیگر است.

آیت الله جزایری ادامه دادند: مورد سوم تاکیدی رهبری در این نامه که از اهم تذکرات ایشان است، تشکیل هیاتی کاردان و آگاه در شورای عالی امنیت ملی برای نظارت بر روند اجرای برجام و انجام تعهدات است.

خطیب نمازجمعه اهواز گفت: رهبر انقلاب در پایان نامه خود به رئیس جمهور نوشته اند: گشایش اقتصادی و بهبود معیشت جز با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد، به خصوص تقویت تولید ملی و جلوگیری از واردات بی رویه.

آیت الله موسوی جزایری در پایان با اشاره به  بند آخر صحبت های رهبرانقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی در حرف مانده است و تاکنون به شخصه حرکتی به خصوص در استان ها مشاهده نکرده ام.

وی افزود: در مدت یکسالی که رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای داشته اند، کاری صورت گرفته است و فرمان رهبری را لبیک نگفته ایم.

 

دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم

https://hoorkhabar.ir/585997کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.