۳۲ هزار واحد مسکن مهر خوزستان هنوز تکمیل نشده است

احمد سیاحی  معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: وضعیت مسکن مهر خوزستان با توجه به جلساتی که با وزارت راه و شهرسازی به‌خصوص قائم‌مقام مسکن مهر در وزارت راه و شهرسازی داشتیم به شرایط مناسبی رسیده، ولی مطلوب نیست.

وی افزود: در خوزستان ۷۲ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده و قریب به حدود ۴۰ هزار مورد آن را تحویل داده و حدود ۳۲ هزار واحد هم باقی‌مانده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ای که با قائم‌مقام مسکن مهر در وزارت راه و شهرسازی و معاون وزیر در شهرهای جدید داشتیم، بحث تفویض اختیارات به استان مطرح و مکاتبه‌های لازم در این زمینه هم انجام شد.

سیاحی بیان کرد: در حال حاضر تمامی فعالیت‌های مسکن مهر خوزستان را اولویت‌بندی کرده و با انجام بررسی‌های لازم، آنهایی که بیشتر پیشرفت کرده و متقاضی دارند و همچنین آنهایی که آورده قابل قبول تری دارند را مشخص کردیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پیگیر جذب اعتبارات موردنیاز زیرساخت‌های اساسی مثل آب، برق، گاز و مخابرات از وزارت راه و شهرسازی هستیم. یک اعتباری را قرار بود امسال اختصاص دهند ولی درنهایت مقرر شده تا همان اعتبار چهار میلیارد تومان سال گذشته را به ما اختصاص دهند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: در شهرهایی که پیشرفت‌های بیشتری حاصل‌شده در حال استفاده از امکانات شهرداری‌ها هستیم. به‌عنوان نمونه محوطه‌سازی برای استقرار مردم یکی از این امکانات است.

سیاحی یادآور شد: در برخی شهرها متقاضیان حاضر هستند خودشان مدیریت کرده و واحدها را کامل کنند. همچنین در برخی شهرها شاهد هستیم که انبوه‌ساز به دلیل پرداخت نکردن پول از سوی ما، کار را متوقف کرده ولی درعین‌حال حاضر است خودش کار را در دست گرفته و واحدها را پس از تکمیل واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بانک و انبوه‌ساز یکی از مسائل مطرح و قابل‌پیگیری است، گفت: در حال پیگیری برای تأمین اعتبار مسکن مهر از وزارت مسکن و شهرسازی هستیم.

مهر

https://hoorkhabar.ir/585064کپی شد!
44