کاشت ۲۰۰ نهال به نام ۲۰۰ دانشمند و شخصیت علمی اهواز

در این برنامه که از سوی دست اندرکاران نمایشگاه مزبور و تشکل ‘جامعه درختان اهواز’ اجرا شد هر یک از افراد علاقمند با در اختیار گرفتن یک نهال آن را با نام یک دانشمند و یا شخصیت علمی به همراه نام خود شناسنامه دار کردند.
بخشی از عناوین شناسنامه ای این نهال ها به امام جمعه و امامان جمعه موقت اهواز، مسئولان استانی و محلی و نیز کسانی که در برپایی نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ تلاش کرده بودند اختصاص داشت.
بنا به اعلام دست اندکاران برپایی نمایشگاه، آشنایی مردم اهواز با دانشمندان این شهر در طول دوران های مختلف تاریخی مهمترین هدف از اجرای برنامه نهال کاری بود که با این اقدام هر فردی نام خود را با یکی از دانشمندان و شخصیت های علمی اهواز پیوند می زد.
وظیفه نگهداری و آبیاری هر نهال با فردی است که به نام یک دانشمند و نام او شناسنامه دار شده و از این طریق مردم علاوه بر آشنایی بیشتر با فرهیختگان علمی همه روزه با آنها ارتباط برقرار می کند.
دومین دوره نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی چهارشنبه شب نهم مهر در آیینی با حضور مسئولان استانی و علاقمندان به حوزه آثار اسلامی در موزه هنرهای معاصر اهواز گشایش یافت.
در این نمایشگاه ۲۵ ظرف باستانی و ۹ سکه تاریخی از دوره مشعشعی به نمایش درآمد.
همچنین در بخش کتابخانه ای آن به نام بساتین العلما یکصد جلد کتاب تاریخی از قرن یکم تا دوازدهم هجری عرضه شده بود.
در این نمایشگاه سیره و زندگی نامه ۱۱۵ شخصیت علمی اهواز مربوط به دوره اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
همچنین سه نمونه از نامه های ائمه اطهار علیهم السلام خطاب به مردم اهواز شامل نامه امام علی (ع) به حاکم وقت شهر اهواز ‘زیاد ابن ابیه’، نامه امام صادق (ع) خطاب به حاکم وقت اهواز ‘عبدالله النجاشی’ و نامه امام هادی(ع) برای حل مشکل اهالی اهواز در این نمایشگاه عرضه شد.
دومین دوره نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی قرار بود ۱۸ مهر به کار خود پایان دهد که این کار با سه روز تمدید به سه شنبه شب ۲۱مهر موکول شد.

https://hoorkhabar.ir/584960کپی شد!
45