۲۰ درصد فضاهای آموزشی خوزستان نیاز به بازسازی مجدد دارند

رضا رضایی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم کلنگ زنی پنج پروژه آموزشی خیرساز در شهرستان دزفول با بیان اینکه خیران دزفولی نام این شهرستان را در تمام کشور سرآمد کرده‌اند، اظهار کرد: در تمام کشور، دزفول را با خیران مدرسه‌ساز می‌شناسند و خیران دزفولی به گواه مستندات علاوه بر این شهرستان در بسیاری دیگر از مناطق کشور نیز مدارس زیادی ساخته‌اند.

وی افزود: در سال جاری شاید بتوانیم تنها سه میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در شهرستان دزفول هزینه کنیم در حالی که فقط همین پنج پروژه خیرساز دزفول قرار است با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان انجام بپذیرد که این امر با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب دولت بسیار جای خوشحالی دارد که خیران مدرسه‌ساز خوزستانی و دزفولی به درک این موضوع رسیده‌اند و کمک‌حال دولت شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه دولت نیز با وجود محدودیت‌های اعتباری در سال‌های گذشته فضاهای آموزشی بسیار خوبی را تحویل داده است، تصریح کرد: با این وجود اما توجهات به استان خوزستان با توجه به محرومیت‌های ناشی از جنگ تحمیلی کافی نبوده است و اعتبارات دولتی کفاف این استان را نمی‌دهند و خوشبختانه اکنون خیران هستند که به این موضوع ورود کرده‌اند.

رضایی، تعهدات خیران مدرسه‌ساز دزفولی را بیش از ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دو سالن چندمنظوره و تعدادی مدرسه با این اعتبارات در دزفول در حال ساخت است و با پنج پروژه‌ای که امروز در دزفول کلنگ زده شد، حجم اعتبارات این شهرستان از سوی خیران به ۳۰ میلیارد تومان رسیده که امیدوار هستیم این اقدامات تحولات خوبی را در اداره آموزش‌وپرورش دزفول به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ فضای آموزشی بااعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در سطح خوزستان در حال اجرا است، عنوان کرد: در حال حاضر یک‌صد فضای آموزشی نیز با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در استان خوزستان در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان همچنین اظهار کرد: در سال جاری نیز ۱۲۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب ۶۳۴ کلاس درس و بااعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی سازمان در خوزستان توانستیم به بهره‌برداری رساندیم.

رضایی با بیان اینکه مقررشده تا ۲۰ پروژه جدید از سوی بنیاد برکت در مناطق روستایی و محروم شهرستان دزفول انجام شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۰ مدرسه و ۱۰ مسجد هستند که عملیات اجرایی آنها ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تصور خیلی‌ها این است که دزفول از نظر فضاهای آموزشی مشکلی ندارد در حالی که مطابق با بررسی‌ها بیش از یک‌صد مدرسه در این شهرستان فرسوده هستند که لازم است خیران دزفولی در این زمینه نیز ورود کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۵۰ فضای آموزشی در سطح استان نیز از محل اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان رهبری در سال جاری اجرا می‌شوند.

رضایی در ادامه تعداد فضاهای آموزشی خوزستان را پنج هزار و ۴۰۰ فضای فیزیکی برشمرد و افزود: حدود ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی استان نیاز به بازسازی مجدد دارند.

وی در پایان گفت: هرچند استان خوزستان در زمینه ساخت‌وساز فضاهای آموزشی و بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی جزو استان‌های برتر و ممتاز در کشور است.

مهر

https://hoorkhabar.ir/584909کپی شد!
130