نقش جمعیت هلال احمر خوزستان در برنامه های زائرین اربعین حسینی(ع) بسیار مؤثر است

به گزارش  هورنیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، حجت الاسلام سید سیدابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه این مجموعه قبل از انقلاب با شیر و خورشید شناخته می شد و پس از انقلاب اسلامی به هلال احمر تبدیل شد، افزود: جمعیت هلال احمر تحول شگرفی را در خدمت رسانی به مردم آسیب دیده داشته که به همین دلیل، نام آن با قداست همراه شده است.
وی با اشاره به توفیق خدمت به مردم محروم بیان کرد: خدمت در چنین مجموعه ای، بسیار ارزشمند است و ممکن است نصیب هرکس نشود و کسانی که در عرصه ها و زمینه های مختلف امدادی و عام المنفعه خدمت می کنند، می بایست خداوند متعال را به سبب توفیق خدمت گزاری، شاکر باشند.
استاد حوزه و دانشگاه های استان خوزستان، با تأکید بر تأثیر مقوله فرهنگ در جامعه تصریح کرد: بخش فرهنگی نباید به عنوان یک قسمت مجزا از سایر بخش های مختلف هلال احمر لحاظ شود و فعالیت سایر بخش ها نیز می بایست با کار فرهنگی همراه باشد که در این صورت مراجعه کنندگان با یک فضای معنوی و فرهنگی مواجه خواهند شد.
امام جمعه موقت اهواز گفت: برای مثال در برنامه های جذب و نگهداشت امدادگران و داوطلبان، نحوه پوشش، رعایت مسائل شرعی در عملیات های امدادی و موارد متعدد دیگر می توان از ظرفیت بالای فعالیت های فرهنگی بهره های زیادی را تحصیل کرد.
حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از نقش بسیار مؤثر جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه های زائرین اربعین حسینی(ع) بیان کرد: در بحث زائرین اربعین حسینی(ع)، نگاه ویژه ای به نقش مؤثر جمعیت هلال احمر وجود دارد که فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان خوزستان و به تبع آن هلال احمر به شمار می آید.
وی با تأکید بر اطلاع رسانی فعالیت های جمعیت هلال احمر در بحث اربعین به نحو مطلوب تصریح کرد: با توجه به گفته امام راحل(ره) مبنی بر اطلاع رسانی به مردم  در خصوص فعالیت ها و کارهای انجام شده، می بایست با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های گروهی، خدمات ارائه شده در اربعین و سایر مناسبت ها و برنامه ها به نحو شایسته به اطلاع مردم رسانده شود.
همچنین در این نشست، دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ، به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته در بحث زائرین اربعین پرداخت و از آمادگی کامل عوامل این جمعیت در اجرای برنامه های امسال خبر داد.

https://hoorkhabar.ir/584852کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.