وزیر جهاد کشاورزی: واگذاری عرصه ها به شرکت نفت، من درآوردی است

محمود حجتی در بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اظهار کرد: از افتخارات دولت کنونی پیگیری طرح مقام معظم رهبری است که تا پیش از این متوقف شده بود. تا کنون در خصوص ۱۰ هزار هکتار اراضی این طرح که در خرمشهر است، اقدامات خوبی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید گام‌های بسیاری برداریم.

حجتی افزود: کل زمین‌های وزارت نفت تاکنون ۹۰۰۰ هکتار بوده که حالا در یک شهری، یک میدان نفتی ۹۰۰۰ هکتار زمین بگیرد؟ باید بر اساس مقررات پیگیری و منعکس شود و هرکسی سر جای خودش برگردد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ضمن اشاره به شرکت‌ها و قراردادهای زیان‌ده گفت: وقتی در یک مدت مشخص شرکتی نتواند از عهده کاری برآید، آن قرارداد یا باید بازبینی و یا لغو شود؛ لذا باید دنبال شود تا این مسئله بر طرف شود.

حجتی هم‌چنین به مشکل شرکت پرواربندی خرمشهر اشاره و بیان کرد: در مورد پرواربندی، دیدگاهی هست که تاکنون توجه نشده است. از نظر من دامداری چه در زمینه دام و چه پروار باید با زراعت تلفیق شود. دامداری که بخواهد تمام علوفه‌اش را از بازار بخرد، دامدار موفقی نیست زیرا این کار اقتصادی نیست. داستان تولید در بخش کشاورزی یک داستان به هم پیوسته و یک زنجیر به هم پیوسته است.

وی افزود: هر کس چنین مجوزهایی در این چند دهه در این مملکت داده، به مردم و کشور ظلم کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان اظهار کرد: امیدواریم آن چه امروز توافق کردیم و آن چه امروز ملاحظه کردیم، هر چه زودتر به بار بنشیند و زمین‌های بایر اکنون تبدیل به باغ‌های فنی و مهندسی و قابل قبولی شود و در زمینه نخیلات و مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی بتوانیم باغ‌هایی در سطح ۱۰ هزار هکتار در خرمشهر داشته باشیم.

حجتی گفت: همه ما به خرمشهر و مردم خرمشهر مدیونیم. این سرزمین حماسه‌ها آفریده و لذا باید دین خود را به این منطقه ادا کنیم.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/584656کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.