رحمن قلاوند: اجرای آموزش براساس استاندارد منجر به اشتغال پایدار می شود

رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: اگر آموزش های مهارتی براساس استاندارد برنامه ریزی و اجرا شود اثربخش بوده و منجر به اشتغال پایدار می شود. در جلسه هیات نظارت آموزشگاه های آزادباتاکیدبرحمایت ازبخش خصوصی اظهارکرد: آموزشگاه های آزاد باید مورد حمایت قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات آموزشی ارائه شود.

قلاوند عنوان کرد: برای صدور مجوز راه اندازی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای براساس نیاز و مصالح عمومی جامعه صورت گرفته تا موجب توانمندسازی گروه های هدف برای فراهم نمودن زمینه اشتغال ویا ارتقای مهارت باشد وی بااشاره به اینکه موازی کاری ضربه به آموزش مهارتی می زند خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی فنی و حرفه ای آموزش رشته های فنی و مهارتی است و دستگاههای اجرایی غیر مرتبط نباید برای آموزش در این حوزه ورود کرده و آموزش های موازی اجرا کنند.

درادامه رییس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزادخوزستان ضمن تشریح موقعیت کانون استان در کانون کشوری و دارا بودن دو کرسی در ارکان تصمیم گیری کشور، این موفقیت را به همه همکاران بخش خصوصی و دولتی تبریک گفت.

غلامرضامومنی در خصوص آموزش های موازی بخش دولتی با توجه به تشکیل جلسات پیشنهادکرد لیست آموزش های موازی که برای حذف تصویب شده اند به مراکزآموزش فنی وحرفه ای ابلاغ شود.

مؤمنی که بازرس اصلی کانون انجمن های صنفی آموزشگاههای کشور نیز می باشد در تشریح بخش دیگری از درخواست های کانون برای حمایت از آموزشگاه ها ی آزاد خواستار حل معضل اعزام دانش آموزان کاردانش آموزش و پرورش به آموزشگاه هایی غیر از آموزشگاههای فنی و حرفه ای شد.

در پایان جلسه نیز مقرر شدجلسه مشترکی سه جانبه اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان ،اداره کل آموزش و پرورش استان وکانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد برگزار و در این زمینه به راه حل مشترکی در جهت حمایت از بخش خصوصی برسند.

https://hoorkhabar.ir/584653کپی شد!
43