حرفه های موردنیاز در خوزستان بدون متقاضی است

به گزارش هورنیوز؛ از اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان؛ رحمن قلاوند در جلسه بررسی راهکارهای مشترک همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با صندوق کارآفرینی امید در راستای کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای کارآموزان خوزستانی با اشاره به صدمه دیدن فرهنگ کار در خوزستان اظهارکرد: فرهنگ کار و برخی مشاغل در استان دچار آسیب شده و حرفه های موردنیاز خالی از متقاضی مانده است.

وی ادامه داد: به جرات می توان گفت علت عمده این صدمه، وجود صنایع بزرگی همچون نفت، ملی حفاری، پتروشیمی، لوله سازی و امثال آن است که سبب شده تمایل جوانان به حضور در چنین صنایعی کمرنگ شده و یادگیری در حرفه های مورد نیاز استان خالی از هنرآموز و متقاضی باشد.

قلاوند خاطرنشان کرد: در خوزستان زمینه برای آموزش و اشتغال قریب به اتفاق حرفه ها وجود دارد اما گرایش جوانان به آن سمت و سو ضعیف بوده و یا وجود ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان این که پوشاک استان خوزستان در اختیار کشورهای خارجی است، گفت: متاسفانه در خوزستان نگاه کلانی به پوشاک و البسه نشده است به گونه ای که در بازار به ویژه در بخش پوشاک کودکان شاهد حضور مارک های کشورهای چین و ترکیه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بسته بندی خاص و مناسب محصولات تولیدی اشاره کرد و افزود: هر چند کیفیت بالا و قیمت مناسب از مولفه‌های اصلی فروش کالاست، اما بسته بندی مناسب و جذب کننده، خود از عواملی است که می‌تواند در جذب مشتری موثر باشد.

https://hoorkhabar.ir/584130کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.