دولت مصوبات مجلس در رابطه با ورزشکاران و مدال آوران را اجرایی نکرده است

عبدالله سامری اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان مقام آور تکواندو در مسابقات کشوری و استانی را به فال نیک گرفته و جا دارد از بانیان این مراسم که باعث دلگرمی جوانان ورزشکار شده‌اند سپاسگزاری کرد.

وی، کسب عناوین مختلف توسط ورزشکاران خرمشهری با وجود ضعف مالی ورزش این شهر را نشان از توان و استعداد ورزشکاران خرمشهری برشمرد و این امر را مربوط به رشته ورزشی خواص ندانست.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته برای حمایت از ورزش خرمشهر از محل ماده ۱۸۰ نمایندگان ۵۰۰ میلیون به ورزش تزریق شد که این مبلغ صرف احداث و سالن شمشیربازی، بازسازی استخر و مقداری نیز صرف تکمیل ورزشگاه شلمچه شد.

سامری ادامه داد: هر چند برای سال ۹۴ مبلغی برای ورزش تصویب نشده است اما در پی تصویب مبلغی به این منظور هستیم.

وی از تصویب یک فوریت از این مصوبه خبر داد و افزود: امیدواریم فوریت دوم نیز در هفته آینده با فشارهای که اعمال می‌کنیم تصویب شود تا بتوان از ماده ۱۸۰ به ورزش استان‌ها و شهرستان‌ها نیز کمک شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، مشکل اعتباراتی در ورزش را دارای عمومیت برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شاهد افزایش اعتبارات برای ورزش کشور درآینده باشیم.

سامری همچنین به بحث حمایت از ورزشکاران و مدال آوران کشور پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته یک سری مصوبات در رابطه با قهرمانان داشته‌ایم که دولت آن‌ها را اجرایی نکرده است.

وی، رکود اقتصادی و تحریم‌ها را عاملی احتمالی برای اجرایی نشدن مصوبات پیشین دانست و خاطرنشان کرد: ما نیز از نزدیک شاهد مشکلات دولت هستیم و امکان اعمال فشار بیش از حد به دولت وجود ندارد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: در انتظار اوضاع پس از توافق هسته‌ای هستیم تا در صورت بهبود اوضاع کشور در پی اجرایی شدن مصوبات باشیم.

سامری در پایان تلاش برای افزایش اعتبارات را بزرگ‌ترین خدمت ممکن از سوی نمایندگان دولت در شرایط فعلی برای حمایت از ورزش و ورزشکاران برشمرد.

 

https://hoorkhabar.ir/583853کپی شد!
89