هورنیوز در هفته ای که گذشت

*استاندار خوزستان : مشارکت مردم در اقتصاد خوزستان ضعیف است۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۲-۳۰-۲۹

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در جلسه مشترک فرمانداران و اعضای ستاد ساماندهی مبادلات مرزی استان اظهار کرد: روح بخشنامه دستورالعمل مبادلات مرزی این است که کل خوزستان یک استان مرزی به شمار می‌رود و این بخشنامه تنها خاص شهرستان‌های مرزی نیست و تمامی شهرستان‌های استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای مصوب کردن این بخشنامه شده است، عنوان کرد: با اجرای مناسب بخشنامه ساماندهی مبادلات مرزی، گامی ارزشمند برای کاهش تورم، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کاهش هزینه‌های مردم برداشته خواهد شد.

وی خطاب به فرمانداران گفت: تعداد ۱۰۰ قلم کالای مجاز در این بخشنامه اعلام‌شده است و باید با بررسی‌های لازم مشخص شود که نیاز هر شهر چیست و اقلام پرمصرف مشخص شوند.

مقتدایی همچنین با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان در بخش اقتصادی استان ضعیف است، گفت: اقتصاد خوزستان، دولتی است به همین دلیل باید به سمتی برویم که مردم با تعلق‌خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها و انجام کارها مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از فرصت‌هایی که از آن استفاده شده است، تعاونی‌های مرزنشینان است و با ارائه راهکار و پیگیری‌های انجام شده، مردم و صنف‌های مختلف می‌توانند این تعاونی‌ها را تشکیل بدهند.

*سردار شاهوارپور از مدیر جوان سازمان آرامستانهای اهواز تقدیر کرد۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۲-۳۵-۱۸

در سومین روز از هفته دفاع مقدس، گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در آیین ویژه ای در گلزار شهدای اهواز غبارروبی و عطر افشانی شد.
در این آیین ها که خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و قشرهای مختلف مردم مومن و شهیدپرور استان حضور داشتند از مقام شامخ و جاودانه هشت سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد. همچنین نیروهای مسلح و بسیج نیز با نثار دسته های گل بر مزار شهدا ، بر ادامه راه پرافتخار شهیدان هشت سال دفاع و حماسه تاکید کردند. همچنین پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام شهدای ارجمند هشت سال دفاع مقدس قرائت شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس که از سوی سازمان آرامستان های شهرداری اهواز برپاشده بود با اشاره اقدامات فرهنگی سازمان آرامستان های شهرداری اهواز از حسین برون مدیریت این سازمان تقدیرکرد.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: برپایی این گونه نمایشگاه های به مناسبت هشت سال دفاع مقدس موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء است به شرطی که حاوی پیام های خاص خود باشد.
سردار شاهوار پور بیان داشت: امنیت، آرامش، اقتدار و عزت ملت ایران مدیون رشادت ها و ایثارگری های شهدا و ایثارگران است.

*انتصاب نخستین مدیر زن در مناطق نفت خیز جنوب۲۰۱۵-۰۹-۲۷_۱۴-۵۰-۰۴

برای نخستین بار در مناطق نفت خیز جنوب مسئولیت تصدی یک پست مدیریتی به یکی از بانوان واگذار گردید، همچنین در حکمی از سوی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب خانم زربن تاج مردای به عنوان مدیر امور مالی این شرکت منصوب شد.

خانم زربن تاج مردای دانش آموخته کارشناسی حسابداری و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی است که دارای  ۲۵ سال سابقه فعالیت در مناطق نفتخیز جنوب است و پیش از این به مدت ۸ سال رئیس حسابداری عمومی شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب بوده است.

شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب یکی از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که وظیفه تعمیر اساسی ماشین‌آلات فرآیندی با قدرت بالای ۴ هزار اسب بخار، توربین های و کمپروسورهای گازی، پمپ های انتقال نفت، الکتروموتورها و تجهیزات فرآورشی را بر عهده دارد.

*رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از مشکلات متعدد میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز گفت۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۲-۵۶-۱۴

مهرداد شریفی گفت: میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز دارای مشکلات بهداشتی بسیاری از جمله گرفتگی و دفع نامناسب فاضلاب و زباله، سرویس بهداشتی، نبود فضای سبز، وجود سگ های ولگرد و شکستگی های متعدد لوله های آب است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت در برخورد با مسایلی که بهداشت شهروندان را تهدید می کند جدی است، تاکید کرد: با هماهنگی فرماندار اهواز مهلت یک ماهه ای برای رفع مشکلات میدان میوه و تره بار تعیین شده که در صورت تداوم این مشکلات موضوع به مراجع قضایی منعکس و از این طریق پیگیری می شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به مجاورت میدان میوه و تره بار اهواز با ورزشگاه ۵۰ هزار نفری غدیر تصریح کرد: ایجاد برکه های فاضلاب و جولان سگ های ولگرد در اطراف میدان میوه و تره بار باعث ایجاد کانون آلودگی شده و تماشاگران فوتبال را در معرض بیماری های وبا، مالاریا و سالک قرار داده است.

*مخالفت شدید اعضای شورای شهر اهواز با حذف و ادغام معاونت فرهنگی شهرداری۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۲-۵۷-۲۳

سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز به عنوان ناطق اول در این جلسه گفت: ادغام و کوچک سازی سازمان شهرداری اهواز از ابتدا جزء مسائل جدی شورای شهر بوده و هست، همه اعضا خواستار کوچک سازی سازمان شهرداری بودند که در این خصوص حذف معاونت فرهنگی یکی از احتمالات می باشد.

رضوی افزود: متاسفانه هر کجا صحبت از کوچک شدن سازمانی می شود به سراغ بخش فرهنگی می رویم درصورتی که حذف معاونت فرهنگی بی دغدغه نیست.

وی اضافه کرد: بنده احساس خطر می کنم و از دوستان عزیز در شهرداری خواهش می کنم با وجود کوچکترین مسائل به سراغ معاونت فرهنگی نروند زیرا ایجاد این

معاونت کار درستی بوده و نباید در شورای چهارم حذف آن به نام ما رقم بخورد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و رهبر انقلاب اسلامی فرموده : (گاهی از دغدغه های مسائل فرهنگی شب تاصبح خوابم نمی رود)

در ادامه جلسه حجت الاسلام کاظم سواری در نطق پیش از دستور خود گفت: در استان خوزستان نگاهمان به مسائل فرهنگی بسیار نگاه ضعیفی است و اکنون نیز به صورت عام بر دوش مساجد و شهرداری است.
سواری افزود: حذف معاونت فرهنگی به معنای حذف اتاق فکر در مسائل فرهنگی است، در نتیجه برای کلان شهر اهواز هیچ اتاق فکری نخواهیم داشت. بنده به عنوان یک عضو از اعضا خواهشمندم حذف ها براساس برنامه های شورا باشد.

شیخ کاظم سواری در ادامه افزود: ما سازمان هایی داریم که باید حامی شهرداری باشند. توانمندی هایی در سازمان ها وجود دارد که با آن می توانیم باری را از دوش شهرداری برداریم.

در ادامه حسین حیدری عضو دیگر شورای شهر اهواز با اعلام اینکه شورا مخالف حذف معاونت فرهنگی اجتماعی می باشد افزود: در صورت حذف این ۲ معاونت به هیچ عنوان نمی توان دوباره آن ها را ایجاد کرد.

حیدری گفت: این امر هم خلاف چارت و هم خلاف اساسنامه می باشد در نتیجه شهرداری باید همکاری لازم را با شورای شهر انجام دهد که در این صورت شورا نیز آماده همکاری می باشد.

*حواشی عجیب و غریب بلیط چارترهنوز ادامه دارد!!!۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۳-۱۵-۱۶

استاندار خوزستان در ۳۱ مرداد گذشته به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از تخلف در فروش بلیت هواپیمایی(چارتر) گفت: دفاتر هواپیمایی که در خوزستان اقدام به فروش بلیت چارتری کرده و تخلف می کنند نیز تعطیل می شوند.

پس از دستور دکتر مقتدایی، درویش مشاور رسانه ای استاندار، گفت: مسئول جوابدهی به سوالات مربوط به بلیط چارتر و پلمپ دفاتر هواپیمایی  آقای معاون عمرانی استاندار دکتر سیاحی می باشند.

درویش ضمن اعلام لغو بلیط های چارتری از بستن و پلمپ چند آژانس هواپیمایی خبرداد.

در همین رابطه دکتر سیاحی معاون عمرانی استاندار به خبر نگار ما گفت: بلیط چارتر به دو یا سه برابر قیمت فروخته و به مردم ظلم می شود و آقای استاندار خیلی از دفاتر هواپیمایی را پلمپ کرده است.
مورد مهم ماجرا این بود که، خوانساری رئیس انجمن صنفی آژانس های هواپیمایی ضمن اعلام برقراری بلیط های چارتری، پلمپ یا بسته شدن آژانس های هواپیمایی را تکذب نمود.

وی گفت: هیچ آژانسی پلمپ یا بسته نشده است و من این اظهار نظر را تکذیب میکنم.

خوانساری اضافه کرد: بنده رئیس انجمن صنفی آژانس های هواپیمایی هستم و اجازه ای مبنی بر پلمپ نداده ام و هیچ دفتر یا آژانس هواپیمایی بسته و پلمپ نشده است درنتیجه برای مردم ایجاد شک و شبهه نکنید.

رئیس انجمن صنفی آژانس های هواپیمایی خوزستان در پایان اعلام کرد: دفاتر هواپیمایی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری هستند و اصلا در آیین نامه هواپیمایی کشوری چیزی تحت عنوان پلمپ و یا بستن وجود ندارد.

در پایان
*سید شریف حسینی گفت : خوزستان خسته است۲۰۱۵-۱۰-۰۱_۱۴-۱۴-۴۵

سید شریف حسینی در نطق میان دستور در صحن علنی سه شنبه هفتم مهرماه اعلام کرد: بارها از پشت این تریبون در خصوص وضعیت خوزستان سخن گفته‌ام ومشکلاتش بخصوص در حوزه‌ بیکاری را فریاد زدم اما انگار صدای تریبون رسا نیست و یا گوش دولتیان به این پژواک‌ها عادت کرده است.

نماینده مردم اهواز با انتقاد از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون از شهرکرد خوزستان به فلات مرکزی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب منتقل شده است آن هم به استان‌هایی که داعیه نداشتن شغل را دارند ولی سه هزار هکتار زمین کشاورزی برنج دارند یا این که دو یا سه صنعت بالادستی‌شان از آب استفاده می‌کنند. در این شرایط تنها شاهد راه حل گرفتن آب از کشورهای همسایه هستیم انگار نمی‌خواهیم مدیریت منابع آب داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه خوزستان امروز به دلیل مشکلات بسیار زیاد خسته است گفت: شرایط موجود در خوزستان به دلیل کمبود آب ، بیکاری و گرد و خاک حاد است که باید همگان برای رفع این مشکلات کمک کنند.

https://hoorkhabar.ir/583685کپی شد!
25