سید خلف موسوی: اجرای پروژه های عمرانی اخیر در تاریخ شهرداری اهواز بی سابقه است

به گزارش هورنیوز: شهردار اهواز در جلسه شورای شهر ضمن  اظهار تاسف از وقوع حادثه منا که در پی آن تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند گفت: به خانواده جان باختگان این حادثه تسلیت می گویم. همچنین جا دارد از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام سعادت نیا و هیئت رئیسه پیشین شورای شهر تقدیر و تشکر کنم و به علاسوند رییس جدید و اعضای هییت رئیسه شورای شهر تبریک عرض می کنم و امیدوارم در پیشبرد اهداف خود موفق باشند.

۲۰۱۵-۰۹-۲۸_۲۱-۱۶-۲۱

سید خلف موسوی  با ذکر این نکته که شورای شهر فارغ از نگاه سیاسی و قومی در حال خدمت خالصانه به مردم است گفت: خوشبختانه شورای شهر اهواز فارغ از نگاه سیاسی و قومی، تصمیمات خوبی را جهت اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح شهرگرفته و این نشان از تعهد بالای شورای شهر اهواز جهت خدمت به شهروندان است.البته رابطه بسیار خوبی میان شورای شهر و شهرداری اهواز حاکم است.

وی افزود: طبق هماهنگی و پیگیریهای صورت گرفته با مدیرعامل بانک شهر خواستار اختصاص فاینانس به پروژه چهارشیر شدیم. همچنین در این دیدار خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس brt  برای شهر اهواز را در دستور کار قرار دادیم که انشاا… عملی خواهد شد.

وی همچنین از تصویب چارت پیشنهادی شهرداری اهواز در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: یکی از مواردی که به صورت جدی در حال پیگیری آن هستیم، تصویب چارت شهرداری است . زیرا  برخی از کلانشهرهای کشور نیز چارت سازمانی آنها به تصویب رسیده است.

شهردار اهواز با اشاره به رکود موجود در بحث ساخت و ساز در شش ماهه نخست سال جاری گفت:  در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش صدور پروانه داشتیم.

وی اظهار امیدواری کرد، تا پایان سال جاری کل بودجه پیش بینی شده شهرداری اهواز با تلاش و همت مدیران شهرداری اهواز محقق شود.

۲۰۱۵-۰۹-۲۸_۲۱-۲۴-۰۶

سیدخلف موسوی در ادامه  با تاکید بر این نکته که ما باید اعتبارات شهرداری را بیشتر صرف     پروژه های عمرانی کنیم افزود: مناطق باید در جهت درآمدزایی تلاش کنند. مناطق  کم برخوردار نیز باید هزینه های خدماتی خود از جمله نگهداری فضای سبز را تامین کنند. زیرا زمانیکه  این مناطق قادر به تامین درآمدهای این بخش نباشند، شهرداری مرکز  ناگزیر به پرداخت این هزینه ها است، درحالیکه این اعتبارات باید در پروژه های مهم هزینه شود.

شهردار اهواز با اشاره به این موضوع که باید تلاش کنیم تا مناطق کم برخوردار را جهت درآمدزایی بیشتر حمایت و ساماندهی کنیم تصریح کرد:  شهرداری مرکز باید وقت و اعتبار خود را صرف انجام پروژه های مهم کند نه اینکه مشکلات مناطق را حل کند.

وی با اشاره به انجام پروژه های بزرگ عمرانی میدان شهید بندر، جواد الائمه، ولایت، شریعتی و غیره، همچنین از احداث بیست پارک، دو ساختمان منطقه، شش فرهنگسرا و چند ایستگاه آتش نشانی در سطح مناطق شهر خبر داد و گفت: اجرای این پروژه ها در تاریخ شهرداری اهواز بی سابقه است.

سیدخلف موسوی همچنین از افزایش سهم ارزش افزوده شرکتهای آلاینده از ۶ درصد به ۸ درصد خبر داد و افزود: شرکت های آلاینده موظف هستند ۳۰ میلیارد تومان سهم ارزش افزوده شهرداری اهواز را پرداخت کنند.

شهردار اهواز همچنین با ذکر این نکته که هزینه فضای سبز و نگهداری آن زیاد است گفت: باید کارگران بخش فضای سبز آموزش های لازم را  جهت مراقبت های لازم فرا گیرند تا از این طریق سطح کاری نیروهای فضای سبز ارتقاء پیدا کند.

۲۰۱۵-۰۹-۲۸_۲۱-۱۳-۴۳

https://hoorkhabar.ir/583387کپی شد!
74
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.