بهره مندی بیش از ۱۷ هزار خوزستانی از آموزش های فنی و حرفه ای

رحمن قلاوند با بیان این که در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۷هزار و ۳۷۱نفر از اهالی خوزستان در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان شرکت کرده اند، اظهارکرد: کارگاه های متنوعی پذیرای آموزش این تعداد از اشخاص بود که از جمله آن می توان به کارگاه استاد – شاگردی نوین، جوار دانشگاهی، عشایری، کمپ ( اردوگاه )، کارگاه پادگان، روستاه، زندان، صنایع – اصناف، مرکز تخصصی مهارت های پیشرفته و … اشاره کرد.

وی افزود: بر طبق آمار به دست آمده، کارگاه صنایع – جوارکارگاهی با ۱۶ نفر و یک هزار و ۱۲۰ نفرساعت آموزش و کارگاه ثابت شهری با ۱۱ هزارو ۸۴۵نفر در دو میلیون و ۲۸۲هزار و ۶۶۵نفرساعت آموزش به ترتیب در رده های کمترین و بیشترین تعداد آموزش دهنده قرارگرفته اند.

مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای خوزستان مجموع نفرساعت آموزش در شش ماهه نخست امسال در سطح استان را دو میلیون ۹۹۶ هزار و ۲۰۰عنوان کرد و افزود: جوانان این مرز و بوم با شناسایی استعدادهای خود و پروراندن آن در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای، آینده روشنی را برای خود رقم خواهند زد.

قلاوند تصریح کرد: باید ماموریت های خود را با توجه به شرایط استان خوزستان بهتر و دقیق تر تعریف کنیم و مشاغلی که با توجه به شرایط اقلیمی به شدت موردنیاز استان است مورد توجه و آموزش قرارگیرند.

https://hoorkhabar.ir/582756کپی شد!
60