پیام مدیرکل ارشاد خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش هورنیوز ؛ متن پیام همایون قنواتی به این شرح است:

«”خداوندا! تو می‌دانی که فرزندان این سرزمین در کنار پدران و مادران خود برای عزت دین تو به شهادت می‌رسند و با لبی خندان و دلی پر از شوق و امید به جوار رحمت بی‌انتهای تو بال و پر می‌کشند.” حضرت امام خمینی (ره).

ملت مسلمان ایران در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است اما بی‌گمان حماسه‌ هشت سال دفاع مقدس در کارنامه‌ دفاعی ملت ایران برجسته و بی‌مانند است. دفاع مقدس توانست عالی‌ترین صحنه‌های باشکوه ایثار و فداکاری مردم را به نمایش درآورد. مردم در پشت جبهه با ایثار مال و حمایت همه جانبه از جبهه‌ها و رزمندگان با ایثار جان خود چنان حماسه‌هایی آفریدند که نظیر آن را کم‌تر می‌توان یافت اما این‌ها همه حقایقی است که بر صحیفه دفاع مقدس نقش بسته است.

ایثار و فداکاری رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس شگفت‌انگیزترین برهه از تاریخ ایران در همه اعصار است. کسانی که با توکل به خدا مانند کوه در برابر استکبار مقاومت کردند و لحظات خاطره‌انگیزی به یادگار گذاشتند؛ خاطراتی ماندنی و بزرگ که در تاریخ ثبت و چراغ آیندگان شد.

عبودیت و بندگی بی‌قید و شرط فرزندان این مرز و بوم  و عشق به شهادت از آنان انسان‌هایی ساخته بود که فانی در راه خدا شده بودند و به همین دلیل مورد عنایت پروردگار و ائمه اطهار (ع) قرار ‌گرفتند.

این ارزش‌ها در فرهنگ ما ماندگار شد و فرهنگ دفاع مقدس را خلق کرد. در فرهنگ دفاع مقدس عشق و عرفان، دلاوری و مردانگی، شجاعت و حماسه، ایثارگری و از خودگذشتگی و در یک کلام ارزش‌های اصیل اخلاقی انسانی ظهور یافت و تجلی پیدا کرد. در این فرهنگ مجموعه‌ای از افکار، اعتقادات، باورها، ارزش‌ها و عاداتی به چشم می‌خورد که در جریان هشت سال دفاع مقدس متجلی شد. ارزش‌هایی که برای جاودانه ماندن باید با زندگی روزمره مردم عجین و در متن زندگی آنان جاری گردد.

 امید است با پاس‌داشت هر چه باشکوه‌تر این مناسبت امانتدار خوبی برای انتقال پیام شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به آینده‌گان باشیم.»

https://hoorkhabar.ir/582687کپی شد!
92