از آبستراکسیون تا عدم دخالت در شورا

به گزارش هورنیوز: چهارمین شورای اسلامی شهر اهواز در حال تجربه کردن سومین انتخابات هیئت رئیسه خود می باشد. انتخاباتی که در سال دوم خود با جنجال و کشمکش های بسیار فراوانی در نهایت بعد از گذشت حدوداً یکماه به حالت عادی بازگشت و صاحب هیئت رئیسه شد.

اکنون بعد از گذشت یکسال از آن زمان و ارائه کارنامه نسبتاً قابل قبول دو سال گذشته توسط شورای شهر، وقت آن رسیده که اعضا در حرکتی زیبنده به رای مردم شریف کلانشهر اهواز لبیک گفته و انتخابات هیئت رئیسه را بدور از مسائل سال گذشته مدیریت کرده تا روال کارهای شورا به حالت  عادی باز گردد.

واژه ی غریبی همچون آبستراکسیون (عدم حضور گروهی از نمایندگان مجلس یا شورا در هنگام رأی‌گیری، به‌قصدِ از اکثریت انداختن مجلس و جلوگیری از تصویب یک لایحه یا طرح است) خوشاینده مردم نبوده و بعضاً در هفته ی گذشته همشهریانی که جلسات شورای شهر را دنبال می نمایند، نگرانی خود را از این واژه و یا شاید حرکت احتمالی شورا ابراز می کردند.

در این بین فرماندار ارزانی در جلسه گذشته که اعضای شورا خواستار به تعویق افتادن رای گیری شده بودند گفت: شما اعضای شورا باید انتخابات را در همان تاریخ ۱۲ شهریورماه برگزار می کردید. عقب انداختن این انتخابات موجب می شود حکایت سال گذشته تکرار گردد.کاری نکنید که گرفتار اتفاقات پارسال شوید.

این تذکر فرماندار نشان از نارضایتی وی از به تعویق افتادن (آبستراکسیون) رای گیری جلسه آینده شورا (دوشنبه ۲۳ شهریورماه) است، که انتظار می رود، نمایندگان مردم اهواز با یک حرکت صحیح و ماندگار و  انتخابی خردمندانه، روال کارهای بسیار فراوان شورا را عادی سازی نموده و آبادانی این شهر را سرعت بخشند.

در طول یک هفته گذشته نامزدهای ریاست سال سوم شورای اسلامی شهر اهواز از دخیل نبون فشار بیرونی و روال طبیعی رایزنی و نشست های کاندیدا سخن به میان آورده که با انعکاس این اخبار، از سوی مردم عکس العمل های متفاوتی مشاهده گشته که در فرصتی مناسب به انعکاس این موارد خواهیم پرداخت.

باهم سخنان نامزدهای انتخابات ریاست شورا شهر اهواز را مرور می کنیم.

رامی علاسوند گفت: چنین تخلفاتی در شان شورای شهر اهواز نیست و تاخیر در برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا به صلاح مردم و شهر نبوده است. وی در ادامه گفت: برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر می تواند از انجام تخلفات احتمالی برخی از افراد سودجو جلوگیری کند.

این نامزد ریاست سومین دوره هیئت رئیسه شورای شهر اهواز اضافه کرد: امیدوارم حالا که انتخابات به ۲۳ شهریورماه موکول شده، دوستان و همکارانم در شورا به صورت فعال و بر اساس منافع مردم، به نامزدهای هیئت رئیسه شورای شهر اهواز رای بدهند.

وی در پایان اظهاراتش گفت: قطعا با برنامه ریزی های دقیق و مدونی که در همان سال اول شواری چهارم شکل گرفته بود، مدیریت واحد شهری می تواند به اجرا برسد و فقط در حد یک رویا و آرزو نباشد.

زیبا صالحپور گفت:فضای انتخابات کاملاَ طبیعی است. با توجه به اینکه فردا باید انتخابات انجام پذیرد، نشست ها و جلساتی برگزار شده که بتوانیم به یک جمع بندی کلی برسیم و انتخابات خوبی را انجام دهیم.

صالح پور در ادامه گفت: بخاطر بعضی از افراد که می گویند نباید یک خانم در راس شورا قرار بگیرد با جدیت پا به این عرصه نهاده و تا انجام یک نتیجه مناسب تلاش خود را ادامه میدهم.
وی درمورد احتمال انتخاب خود برای ریاست شورای شهر اهواز گفت: فکر نمیکنم در حال حاضر کاندیدها بتوانند به طور قاطع بگویند که انتخاب میشوند، زیرا تجربه نشان داده است همیشه در آخرین لحظه تغییراتی بوجود می آید.

سید محمد جواد رضوی گفت:برای تقویت جایگاه شورا باید مسئله نظارت را به شکل قابل تقدیری ارتقا دهیم و این به معنای تضعیف و تخریب دیگران نیست. همچنین باید توجه داشت که ناظر بر خلاف داور به دنبال اصلاح اشکالات است؛ به همین دلیل قصد جریمه کردن ندارد و به دنبال اصلاح امور برای خدمت است

رضوی گفت : اکثر اعضای شورای چهارم تجربه حضور در شورا را نداشتند و آشنا به امورات شهرداری نبودند و بنده حق می‌دهم که هیئت رئیسه شورای شهر در دو سال گذشته توفیقی به دست نیاوردند؛ اما امیدوارم با تجربه‌ای که در این ۲ سال کسب کردیم در سال سوم و چهارم موفق‌تر عمل کنیم.

قربانعلی سعادت نیا گفت: در بسیاری از کلان شهرها تغییرات در سیستم شهری مانند شورای شهر به ندرت دیده میشود ولی متاسفانه در شهر اهواز به دلیل مسائل قومی و جریانات سیاسی این تغییرات بسیار زیاد است.

حجت الاسلام سعادت نیا در مورد عملکرد یک سال گذشته خود گفت: زمانی که ریاست شورا تحویل من داده شد ۱۰ رای مخالف و ۱۰ رای موافق داشته ام و احساس میکنم در ۵ مورد مهم شهر از جمله تعاملات با مسئولین شهری و استانی، هدایت شهرداری به سمت پروژه هایی مثل( پروژه خلیج فارس و به اتمام رسیدن پل شهید دقایقی٬ پل ولایت و رساندن پروژه جواد الائمه به مرز۵۰٪٬ رساندن عملیات زیرگذر شریعتی به مرز ۷۰٪٬ استارت پروژه چهارشیر و فعال نمودن کشتارگاه صنعتی)،بازگردادن آرامش به فضای شورا با وجود تنش و حاشیه های بسیار زیاد به صورتی که شهردار به راحتی با مخالفان تعامل داشته باشد، برگزاری جلسات تخصصی مهم مثل بحث مقابله با ریزگردها، دست فروش ها و تعمیرات و زیبا سازی نمای داخلی ساختمان شورای اسلامی شهر موفق بوده ام.

جانعلی خورشیدی گفت:خوشبختانه طی این دوسالی که با دوستان در شورای اسلامی شهر انجام وظیفه کردیم٬ همکارانم فارغ از مسئله قوم گرایی و مسائل سیاسی فعالیت نمودند.

وی در ادامه عنوان کرد:اگر خدا قبول کند و شورائیان من را انتخاب نمایند در راستای خواست مردم، نمایندگان و پررنگ تر کردن شورا در سطح کلان شهر اهواز و از همه مهمتر ایجاد نظم و انضباط در شهرداری تلاش میکنم.

جانعلی خورشیدی در سخنان پایانی خود درمورد کسب اکثریت آراء گفت: بستگی به تعداد کاندیدها دارد٬درحال حاضر ۸ نفر اعلام آمادگی نمودند و ما در جلسه گذشته از فرماندار محترم اهواز درخواست کردیم، یک هفته به ما مهلت بدهند تا نفرات کاندیدها را کمتر نمائیم.

مریم ابریشمکار گفت:خدا را شاکر هستیم که در حال حاضر انتخابات خوب ٬سالم و عادی است و تنها دلیلی که در انتخابات ریاست شورا وقفه ایجاد نمود، عدم زمان کافی برای کاندیدها، که بخواهند در مورد برنامه ریزی و فعالیت هایی که قرار است طی یک سال آینده انجام بدهند، نزد اعضای شورا ارائه نمایند.

وی افزود: هیچگونه اختلافاتی بین کاندیدها و اعضای شورا وجود ندارد و این تعویق در زمان ربطی به اختلافات ندارد.

ابریشم کار در ادامه عنوان کرد : در نهایت عضو هیئت رئیسه هر شخصی باشد مهم نیست٬ اینکه طبق برنامه ریزی پیش رفتن و نظارت دقیق بر اجرای تصمیمات کار بسیار مهم تری است.

https://hoorkhabar.ir/581938کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.